جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - ساعت ۷:۱
 مسئول سازمان بسیج سازندگی استان:

برخی مسئولان خراسان شمالی دغدغه‌ای برای بحران آب ندارند

 مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی‌ها، گفت: ظاهراً برخی مسئولان هیچ دغدغه و اراده‌ای برای کاهش بحران آب ندارند.
برخی مسئولان خراسان شمالی دغدغه‌ای برای بحران آب ندارند,

 به گزارش عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، مجتبی مداحی، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی اظهار داشت: باتوجه‌به شرایط اقلیمی و کاهش قابل‌توجه بارندگی و احتمال بحران کم‌آبی در سال جدید باید نهضت مدیریت و کنترل مصرف آب هم در بخش خانگی و صنعت و مخصوصاً در بخش کشاورزی صورت بگیرد.

 مداحی افزود: اگر مسئولان مربوطه بتوانند آب کشاورزی را مدیریت کنند و حداقل ۱۰ در صد صرفه‌جویی انجام شود، بیشتر از کل میزان آب خانگی و مصارف صنعتی می‌توان صرفه‌جویی کرد.

 وی اضافه کرد: این آمار و این قبیل آمار را سال‌هاست دارند ارائه می‌کنند؛ اما اینکه چه کسی باید این بایدها را عملی کند معلوم نیست.

 مداحی تأکید کرد: برای مدیریت استحصال، انتقال و مصرف آب چه در بخش شرب و چه در صنعت و کشاورزی باید کار به‌صورت قرارگاهی پیگیری شود.

 وی بیان کرد: طی امسال در اواسط تابستان در برخی شهرستان‌ها در مرز قطعی آب قرار گرفتیم و یک تلنگر و هشدار به مسئولان داده شد؛ اما باعث تعجب است علی‌رغم اطلاع از وضعیت بسیار وخیم‌تر امسال اقدام جدی و استانی دیده نمی‌شود.

 مداحی یادآور شد: با کار جهادی و قرارگاهی از بحرانی مثل کرونا عبور کردیم و امید است اگر مسئولان پای‌کار باشند و اراده جدی داشته باشند از بحران کم‌آبی هم عبور خواهیم کرد.

انتهای خبر/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک