پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ساعت ۸:۸
رئیس کل دادگستری استان:

آزادی ۱۸۵ زندانی محکومیت‌های مالی و جرائم غیرعمد در خراسان‌شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ۱۸۵ زندانی دارای محکومیت‌های مالی و یا جرائم غیرعمد در استان تا پایان نیمه اول دی‌ماه سال جاری از زندان‌های خراسان‌شمالی آزاد شده‌اند.
آزادی ۱۸۵ زندانی محکومیت‌های مالی و جرائم غیرعمد در خراسان‌شمالی,

به گزارش عصر‌اترک به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان‌شمالی، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در نشست ماهانه اعضاء ستاد دیه استان به اشاره به آزادی ۱۸۵ زندانی محکومیت مالی تا نیمه اول دی ماه سال جاری در خراسان‌شمالی، اظهار کرد: ۱۸۵ مددجوی آزاد شده شامل ۱۷۹ مرد و ۶ زن جمعاً بدهی معادل ۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان داشتند.

وی گفت: آزادی این زندانیان در نتیجه گذشت شکات و محکوم لهم (صرفنظر آنان از مبلغ ۴۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محکوم به)، قبولی اعسار از سوی قضات رسیدگی کننده در قبال مبلغ ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و تأمین مبلغ ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از مسیر کمک‌های خیرین و نیکوکاران و حمایت های مالی ستاد دیه استان و کشور و همچنین اعطاء تسهیلات بانکی به میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان، با لحاظ مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آورده خود مددجویان یا خاواده های آنان از زندان‌های خراسان شمالی انجام شده است.

مقام عالی قضایی خراسان‌شمالی افزود: مردم خراسان شمالی با تأمین کمک سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومانی برگ زرین پرافتخار دیگری را ثبت و به منصه بروز رساندند و ثابت کردند که از نیروی قوی اراده و ایمان ناشی از انگیزه‌های خیرخواهانه و خداچسندانه بهره‌مند هستند که در روح و جوهر وجودی آنان کاملا نهادینه شده است.

وی با اشاره به جایگاه برتر و ممتاز استان در راستای اخذ رضایت شکات و محکوم لهم و فراهم ساختن موجبات صلح و سازش و مصالحه در پرونده‌های دارای محکومیت های مالی و جرائم غیرعمدی گفت: این مصالحه به نحوی بوده که طی آن شکات و محکوم لهم از حدود ۵۰ درصد مطالبات مالی خود گذشت و صرفنظر کرده‌اند و این کار بسیار ارزشمندی است.

براتی زاده با بیان اینکه ۱۲۷ نفر از مددجویان دارای محکومت‌های مالی و مرتکب جرائم غیرعمد استان با بدهی معادل ۸۵ میلیارد تومان همچنان در زندان‌های استان به سر می‌برند و منتظر دست‌های پرمهر مردم به ویژه افراد خیر و نیکوکار هستند از هم استانی‌ها خواست با ارائه کمک ها و حمایت‌های مالی خود در حد  توان و استطاعت، زمینه‌های آزادی این افراد و بازگشت آنان به آغوش گرم خانوادهایشان را بیش از پیش فراهم و تسهیل نمایند.

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک