دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ساعت ۱۰:۸
رئیس کل دادگستری استان خبر داد:

آزادی ۸ زندانی جرائم غیرعمد در خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از آزادی هشت زندانی دارای محکومیت های مالی و مرتکب جرائم غیر عمد و توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۰ میلیون ریال (شامل مواد غذایی و میوه) به خانواده های زندانیان در آستانه شب یلدا خبرداد.
آزادی ۸ زندانی جرائم غیرعمد در خراسان شمالی ,

به گزارش عصر‌اترک ،حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در حاشیه مراسم جشن شب یلدا که صبح امروز(۳۰ آذر ماه) با حضور خانواده های مددجویان در تالار حافظ برگزار شد؛ با اشاره به منابع تأمین کمک های مالی جهت رهایی این تعداد از مددجویان از حبس گفت: در نتیجه أخذ رضایت شکات، کمک های ستاد دیه و خیرین و پذیرش اعسار این محکومان که در مجموع ۲۰ میلیارد ریال بدهی داشتند هم اکنون این هشت نفر(شامل۷ مرد و یک زن)، شب یلدا را در کنار خانواده های خود سپری خواهند کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ مددجوی دارای محکومیت های مالی و مرتکب جرائم غیرعمد با ۶۰۰ میلیارد ریال بدهی در زندان های استان چشم انتظار کمک های خیرین هستند.

 

براتی زاده گفت: بیشتر زندانیان مرتکب جرائم غیرعمدی و یا دارای محکومیت های مالی استان به علت عجز از پرداخت دیات ناشی از تصادفات و حوادث کارگاهی و محکومیت های مالی(غیرکلاهبرداری) و نیز به دلیل عدم استطاعت و ناتوانی مالی در پرداخت مهریه و نفقه موضوع دعاوی خانوادگی در زندان به سر می برند.

 

مقام عالی قضایی استان گفت: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام بارها تأکید شده که میزان مهریه باید معقول و متعارف باشد.

 

براتی زاده با اشاره به نقش مهم رسانه ملی در گسترش و تعمیق فرهنگ کمک به هم نوع و اشاعه خدمات خداپسندانه در ابعاد مختلف در جامعه، از تمامی رسانه ها به ویژه صدا و سیما به عنوان رسانه ملی خواست با تولید محتوای آموزشی از طریق تعامل راهگشا و سازنده و همکاری و همراهی حداکثری با دستگاه قضایی در این مسیر فرهنگ سازی و بیش از پیش زمینه های مشارکت مردم را در کار خداپسندانه و کمک به دیگران فراهم کنند.

انتهای خبر/فیروزه

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک