دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۵ - ساعت ۱۷:۳۵
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

نرخ با سوادی در خراسان‌شمالی به ۹۶/۷ درصد رسید

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: نرخ با سوادی در خراسان‌شمالی ۹۶.۷ درصد است.
نرخ با سوادی در خراسان‌شمالی به ۹۶.۷ درصد رسید,

به گزارش عصراترک، ابوالقاسم اکبری امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان شمالی داشت: در دو سال گذشته خراسان شمالی جهش خوبی در رشد هنرستان‌ها و جذب دانش آموزان داشته به طوری که در راستای توسعه متوازن ۴۴.۱ دانش آموزان در هنرستان ها جذب شده اند.

وی با اشاره به مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه افزود:  ۱۷۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی استان در حال تحصیل هستند که مهم ترین دغدغه آن‌ها ایاب و ذهاب است.

مدیرکل آموزش و پرور استان مهار بی‌سوادی را در گرو پوشش تحصیلی موثر در استان دانست و گفت : طبق آخرین آمار سرشماری نرخ باسوادی استان ۹۶.۷ اعلام شده است اما براساس آمار خود اظهاری افراد این میانگین برابر با کشور است.

وی در بخش دیگری از سخناش به آمار دانش آموزان اعزامی به اردوهای راهیان نور اشاره کردو اظهار داشت: با حمایت استانداری و سپاه تا کنون ۱۶۲۵ دانش آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شده و امیدواریم این رقم به ۲۰۰۰نفر برسد.

به گزارش تصمیم گیری در خصوص همکاری نهادها و دستگاه ها جهت برگزاری جشن تکلیف و اجلاسیه نماز، گزارش پروژه های سفر رییس جمهور در خصوص هنرستان‌ها از مهم ترین دستور کارهای این نشست بود. قبل از برگزاری نشست شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار خراسان شمالی، مسئولان استانی و خیرین مدرسه ساز، ۳کارگاه طراحی دوخت، معماری و رایانه در زیربنای ۵۴۰ متر مربع با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی در هنرستان محمودیه بجنورد کلنگ زنی شد.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک