پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۷۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۳ - ساعت ۸:۵۱

حسرت کریس رونالدو ۵۰ گله و شکایت استقلال از دو مجری!

در اتفاقات جنجالی این هفته جهان ورزش هم شاهد کتک زدن داور در لیگ ترکیه بودیم و هم VAR دار شدن دربی تهران.
حسرت کریس رونالدو 50 گله و شکایت استقلال از دو مجری!,

به گزارش عصراترک به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اتفاقات جنجالی این هفته جهان ورزش را باهم مرور می‌کنیم؛

مصدومیت آزمون و نگرانی تیم ملی

سردار آزمون در آخرین مسابقه تیم رم به جای دیبالای مصدوم به میدان رفت اما در دقیقه 62 خودش مصدوم شد تا کادرفنی تیم ملی نگران وضعیت این مهاجم ملی پوش شوند. البته گفته می شود  آزمون حداکثر 20روزدیگر به میادین بازخواهد گشت هرچند مساله اصلی آزمون و دیگر ستاره های تیم ملی برگزاری جام ملت‌های آسیا در تاریخی به جز روزهای فیفاست!

اینکه باشگاه رم با جدایی آزمون، باشگاه پورتو با جدایی مهدی طارمی و..در جام ملت ها موافقت می کنند یا خیر! البته در مورد آزمون نگرانی جدی تر است زیرا در برخی خبرها آمده بود که او قراردادش با باشگاه رم به گونه ای است که گفته در مسابقات جام ملت های آسیا شرکت نخواهم کرد! خبری که تا این لحظه دقیق صحت و سقمش مشخص نیست.

درخشش یاغی!

احمد نورالهی بعد از اینکه در بازی با هنگ کنگ یاغی گری کرد و اردوی تیم ملی را بدون اطلاع کادرفنی ترک کرد شروع به درخشش در لیگ امارات کرده است. در آخرین مسابقه نورالهی توانست 2 گل از 4 گل تیمش را بزند و اوج آمادگی خود را به رخ بکشد! الوحده با گل های نورالهی به جمع 4 تیم برتر کاپ امارات صعود کرد تا  حسرت هواداران تیم ملی بیشتر شود.

داستان داوران و محمود خان فکری! 

محمود فکری، سرمربی تیم هوادار در نشست خبری قبل از مسابقه با پرسپولیس مدعی شد اشکان خورشیدی داور مسابقه طرفدار پرسپولیس است! او بخاطر این صحبت‌ها به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد و حرف‌هایش بعد از این جلسه خیلی جالب است مشخص نیست مخاطب حرف‌های فکری خودش است یا داوران! او در بخشی از حرف هایش گفت: «بعضی اوقات فضا را به خاطر هواداری آلوده می‌کنیم یا از صحبت‌ها سوء استفاده می‌شود. اگر داور بد قضاوت کرد باید بعد از بازی درباره آن صحبت کنیم. قضاوت قبل از بازی، قصاص قبل از جنایت می‌شود.»!

حمله به داور  و تعطیلی لیگ ترکیه

در دیدار آنکاراگوجو و ریزه اسپور که در هفته پانزدهم سوپرلیگ برگزار شد، هالیل اوموت ملر داور مسابقه مورد حمله قرار گرفت. در این درگیری فاروک کوجا، رئیس باشگاه آنکاراگوجو که از نحوه قضاوت تیم داوری عصبانی بود، پس از پایان بازی با نتیجه یک بر یک وارد زمین شد و داور مسابقه را به طرز وحشتناکی زیر مشت و لگد گرفت. این تصاویر باعث عصبانیت دولتمردان ترکیه هم شد و در گام اول لیگ فوتبال ترکیه به خاطر این صحنه ها معلق شد و سپس گفته شد این مالک بی‌اعصاب بازداشت شده است.

همه این ها در حالی رخ داد که فوتبال ترکیه از سیستم کمک داور ویدئویی نیز بهره می برد! اگر او در فوتبال ما حضور داشت مشخص نبود چه رفتاری با داوران انجام می‌داد! داورانی که گاهی گل‌های سالم را مردود می‌کنند! خوشبختانه دربی امروز 102 پایتخت با استفاده از VAR برگزار می شود و سرمربیان و بازیکنان دو تیم کمتر بهانه داوری خواهند  داشت. 

رکورد رونالدو در  ۳۸ سالگی؛ ۵۰ گل در یک سال و حسرت گلزنی به بیرو!

با گلی که کریس رونالدو این هفته برابر الشباب به ثمر رساند، برای هشتمین بار در دوران ورزشی خود به آمار ۵۰ گل زده در یک سال میلادی رسید. در زیر آمارگل‌های رونالدو را می‌بینید:

۲۰۱۱: ۶۰ گل

۲۰۱۲: ۶۳ گل

۲۰۱۳: ۶۹ گل

۲۰۱۴: ۶۱ گل

۲۰۱۵: ۵۷ گل

۲۰۱۶: ۵۵ گل

۲۰۱۷: ۵۳ گل

۲۰۲۳: ۵۰ گل 

این اولین بار در ۶ سال اخیر و پس از دوران بازی در رئال‌مادرید است که CR7 به این رکورد دست پیدا می‌کند. با این حال این آقای گلزن نتوانسته به علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش پرسپولیس گل بزند حتی از روی نقطه پنالتی!

سود بلیت بازار سیاه دربی در جیب چه کسی می‌رود؟

ساعاتی دیگر دربی 102 در ورزشگاه آزادی آغاز می شود وقیمت بلیت این رقابت‌ها به شرح زیر اعلام شده بود:

روبرو جایگاه: ۳۰۰ هزار تومان

پشت دروازه: ۱۵۰ هزار تومان

طبقه دوم: ۷۰ هزار تومان

با این حال در بازارسیاه قیمت بلیت دربی تا 3 میلیون تومان هم اعلام شد! نکته غم انگیز اینجاست که بلیت 300 هزار تومانی که 3 میلیون تومان در فضای مجازی آگهی می شود اگر واقعیت داشته باشد هیچ سودی از این تفاوت قیمت به باشگاه میزبان( پرسپولیس) یا فوتبال نمی رسد و این سود  چندین برابری فقط به جیب شیادها می رود البته مسئولان فوتبال می گویند بسیاری از این بلیت های میلیونی قلابی هستند! باید مسئولان فوتبال با کمک نهادهای ذی ربط فکری به حال این بلیت های بازار سیاه بکنند!

شکایت دوباره استقلال از مجری شبکه دو!

باشگاه استقلال دیشب بیانیه‌ای منتشر کرد و ضمن اعلام شکایت از دو مجری شبکه دو سیما نوشت: دو مجری نما که تلویزیون را با سیرک اشتباه گرفته اند، پس از آن که همین چند روز پیش بابت اهانت به بازیکنان استقلال به التماس و عذرخواهی افتادند تا باشگاه استقلال از پیگیری شکایتش در محاکم قضایی منصرف شود، این بار در آستانه دربی سرخابی به بهانه سوژه وی ای آر، به هواداران استقلال نیش و کنایه زدند تا ثابت کنند برای سرپوش گذاشتن روی عقده های رنگی خود، کاری جز اهانت به استقلال ندارند.

مشخص نیست صدا و سیما چه اصراری به استفاده از چنین افرادی دارد و چرا اجازه می دهد درست در روزهایی که فوتبال ما نیازمند آرامش است، این مجری نماها فضای فوتبال ایران را به سمت تنش و جنجال ببرند؟

پایان پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک