یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۱ - ساعت ۱۱:۴۴
با همکاری همیاران طبیعت؛

۳۵ هکتار از جنگل‌های هیرکانی خراسان شمالی بذرکاری شد

رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۳۵ هکتار از عرصه جنگل‌های هیرکانی شهرستان سملقان با همیاری کوهنوردان و همیاران طبیعت بذرکاری شد.
۳۵ هکتار از جنگل‌های هیرکانی خراسان شمالی بذرکاری شد,

شهرام عسگری، رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار کرد: ایجاد پوشش گیاهی از جمله اهداف اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت است.
عسگری بیان کرد: در این راستا، بذرکاری از جمله روش‌های توسعه و غنی‌سازی جنگل‌ها است که در استان در دست اجرا قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه بذرکاری در مناطقی که میزان بارندگی بیشتری دارند، اجرایی می‌شود، اعلام کرد: در این راستا، ۳۵ هکتار از منطقه جنگلی گولک در شهرستان سملقان مشهور به جنگل‌های هیرکانی تحت بذرکاری با بذور جنگلی و بومی جنگل‌های استان قرار گرفت.
این مسئول افزود: اخیراً این اقدام با همراهی و همکاری کوهنوردان استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی همچنین گروه‌های مردم‌نهاد و همیاران طبیعت استان انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: معمولاً بذرکاری نسبت به نهال‌کاری با هزینه پایین‌تر انجام، مراقبت و نگهداری می‌شود.
وی افزود: سعی خواهد شد که از ورود دام به منطقه تحت بذرکاری جلوگیری شود.
افزون بر این، وی در ادامه تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه بیشتر سطح جنگل‌های هیرکانی و ایران تورانی استان دارای طرح مطالعاتی هستند همچنین در مناطقی از جنگل‌های استان نیز گونه‌های منحصربه‌فرد وجود دارند و یا جنگل‌کاری شده‌اند، طی انتشار آگهی‌ها، توسط مأموران حفاظتی، قرق و حفاظت می‌شوند.
افزون بر این، رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی به اجرای بذرپاشی در دیگر مناطق مرتعی و بیابانی استان نیز اشاره و اعلام کرد: در حال حاضر این برنامه با همکاری گروه‌های مردم‌نهاد و همیاران طبیعت استان در حال انجام است.
عسگری یادآور شد: در این مناطق هدف بذرهای مرتعی و بیابانی بذرپاشی می‌شوند.
انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک