دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ساعت ۸:۰
از آغاز پویش ملی سلامت تا کنون؛

۴۴ هزار و ۵۰۶ نفر در استان غربالگری دیابت و فشار خون شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از زمان آغاز پویش ملی سلامت ۴۴ هزار و ۵۰۶ نفر در مناطق تحت پوشش این دانشگاه غربالگری دیابت و فشار خون بالا شدند.
 ۴۴ هزار و ۵۰۶ نفر در استان غربالگری دیابت و فشار خون شدند,

محمدرضا اکبری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: از تعداد ۴۴ هزار و ۵۰۶ نفر که در طرح پویش ملی سلامت غربالگری و تست دیابت و فشار خون گرفته شد، ۷۷۲ نفر مشکوک به فشار خون بالا و ۴۷۱ نفر نیز مشکوک به دیابت شناسایی شدند. 
 
وی افزود: از آغاز اجرای این پویش، ۳هزار ۶۶۸ نفر رابطین سلامت و به ۷هزار و ۶۶۲ نفر سفیران سلامت خانواده در مناطق تحت پوشش دانشگاه برای انجام تست غربالگری آموزش داده شده است. 
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین سفیران و رابطین سلامت نیز به تعداد ۵ هزار و ۶ نفر نیز آموزش دیده اند که تاکنون تعداد ۳۱۸ جلسه آموزش گروهی چهره به چهره در استان برگزار کردیم. 
 
 اکبری خاطرنشان کرد: به منظور آگاهی عموم جامعه درباره بیماری دیابت و فشار خون بالا و تأکید بر اهمیت مراقبت این بیماری‌ها، از ۲۰ آبان لغایت ۱۵ دی‌ماه به عنوان پویش ملی سلامت نامگذاری شده است. 
 
  
 
گفتنی است؛ پویش ملي سلامت با محوریت غربالگري و بيماريابي ديابت و فشار خون بالا همزمان در سراسر كشور و در مناطق روستايي، شهرهاي زير بيست هزار نفر و شهرهاي مجري سلامت خانواده برای جمعيت بالاي ۱۸ سال اجرا مي شود.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک