شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ساعت ۱۰:۸
فرماندار جاجرم:

ترویج فرهنگ قرآنی در گرو برگزاری برنامه‌های فرهنگی است

فرماندار شهرستان جاجرم جریان‌سازی فرهنگ قرآنی در جامعه را در گرو برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله مسابقات قرآنی و سایر موارد دانست و گفت: این مهم پیوندی بین اقشار مختلف جامعه با قرآن ایجاد خواهد کرد.
ترویج فرهنگ قرآنی در گرو برگزاری برنامه‌های فرهنگی است,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم،مصطفی حاج‌زاده عنوان کرد: برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خراسان شمالی مهم‌ترین رویداد معنوی و فرهنگی در سال جاری است که باید از این فرصت بهره‌برداری کامل داشته باشیم و به نوعی باید زمینه بهره‌برداری اقشار مختلف را از این رویداد فراهم کنیم.

وی افزود: در شهرستان جاجرم همزمان با برگزاری این رویداد مهم سه محفل انس با قرآن کریم در جاجرم، سنخواست و شوقان برگزار خواهد شد که پیش‌بینی می‌کنیم استقبال بی‌نظیری باشد چرا که از این هم اینک برای برپای این رویداد استقبال وجود دارد.

فرماندار شهرستان جاجرم گفت: همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا شماری از فعالان قرآنی و همچنین علاقه‌مندان را با یک دستگاه اتوبوس در زمان برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم به بجنورد در قالب اردوی یک روزه اعزام داشته باشیم تا از این آیین این افراد نیز بهره‌برداری کنند.

حاج‌زاده با بیان اینکه فعالان قرآنی از شرکت در رویدادهای فرهنگی استقبال خوبی دارند افزود: در راستای ارتقای دانش و بالا بردن اطلاعات این افراد نیز این مهم تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی نقش به سزایی در ترویج فرهنگ قرآنی و نیز افزایش سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد گفت: از راه‌های ترویج و تشویق نوجوانان، جوانان و مردم به مسائل فرهنگی و قرآنی برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات و رقابت‌های سالم در عرصه‌های مختلف است.

وی افزود: هر چه ما بتوانیم فضای مشارکت عموم مردم برای نقش‌آفرینی در مناسبت‌های مختلف را بیشتر فراهم کنیم، درصد آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی در جامعه کمتر می‌شود.

وی عنوان کرد: مسابقات قرآنی نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دارند و ما باید برگزاری و حضور در این رقابت‌ها را تشویق کرده و گسترش دهیم تا به وسیله آن شاهد افزایش سطح فرهنگی و اجتماعی در جامعه باشیم.

فرماندار شهرستان جاجرم گفت: هر چه بتوانیم فضا را برای مشارکت بیشتر مردم در مسابقات گسترده‌تر کنیم، یقیناً شاهد استقبال بیشتری از این رقابت‌ها خواهیم بود و نهادهای فرهنگی باید با همکاری یکدیگر همه امکانات و ظرفیت‌های خود را برای افزایش حضور مردم در این مسابقات به کار گیرند.

وی بر پیوند قرآن در مدارس و مراکز آموزش عالی نیز اشاره‌ای کرد و افزود: باید زمینه حضور دانش آموزان و دانشجویان را نیز برای این رویداد فرهنگی فراهم کنیم.  

بر اساس این گزارش، چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت کننده ممتاز کشوری، ۴۰ داور مسابقات بین المللی و برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان‌های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزادگان و دارالقرآن‌ها از نهم تا ۱۸ ماه جاری در بجنورد در بخش‌های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

 

انتهای خبر/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک