شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ساعت ۱۱:۲۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی خبرداد:

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در جاجرم

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی گفت: یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در پناهگاه حیات‌وحش میاندشت جاجرم مشاهده و تصویربرداری شد.
مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در جاجرم,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، رضا شکاریان  اظهار کرد: تصویربرداری از یوزپلنگ به وسیله یکی از طبیعت گردان در ارتفاعات غرب پناهگاه حیات وحش میاندشت انجام شده است.

وی با بیان اینکه شمار مشاهده یوزپلنگ در حاشیه پناهگاه حیات وحش میاندشت افزایش یافته است، افزود: این نهمین مشاهده یوزپلنگ و پنجمین مورد ثبت تصویر برداری از یوزپلنگ آسیایی در سال جاری است.

شکاریان یادآور شد: پارسال بیش از ۱۰ مورد مشاهده یوزپلنگ در استان گزارش شد که این امر نشان از پایداری و مناسب بودن وضعیت زیستگاه برای این گونه وحشی و با ارزش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: منطقه میاندشت در جاجرم و توران در سمنان آخرین پناهگاه یوزپلنگ ایرانی هستند و حفاظت از کریدور بین این ۲ منطقه نقش موثری در ادامه حیات این گونه دارد.

وی افزود: منطقه میاندشت شامل پناهگاه حیات وحش و پارک ملی ضامن آهو با وسعت ۸۵ هزار هکتار در شهرستان جاجرم و جنوب استان خراسان شمالی واقع شده است.

انتهای خبر/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک