شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ساعت ۹:۵
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گرمه:

رصد و پایش بیماری آنفلوانزای پرندگان در گرمه

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گرمه گفت: به منظور پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و رصد و پایش زیستگاه‌های شهرستان گرمه ، سد گلمندره مورد بازدید و پایش قرار گرفت .
رصد و پایش بیماری آنفلوانزای پرندگان در گرمه ,

به گزارش عصر‌اترک،به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان گرمه ، پیرو مصوبات ستاد آنفلوانزای پرندگان شهرستان و با توجه به اهمیت پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و بررسی تلفات احتمالی پرندگان مهاجر و آبزی و همچنین آبگیری سد گلمندره بدلیل بارندگی های هفته های اخیر ، روسای ادارات دامپزشکی ، جهاد کشاورزی و محیط زیست شهرستان گرمه از سد گلمندره بازديد کردند.

 کامکار، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گرمه با اعلام شروع برنامه تشدید رصد و پایش زیستگاهها و آبگیر ها در شهرستان در این باره افزود : با توجه به بارندگی‌های هفته‌های اخیر و آبگیری غیر منتظره سد گلمندره در مسیر جاده بجنورد به استان گلستان و بررسی این سد از لحاظ وجود پرندگان مهاجر و وحشی و تلفات احتمالی در این گونه پرندگان ، اکیپ مشترک با حضور روسای ادارات دامپزشکی ، جهاد کشاورزی و محیط زیست شهرستان تشکیل و نسبت به رصد و پایش وجود پرندگان مهاجر و وحشی و یا تلفات احتمالی این پرندگان در سد گلمندره اقدام شد. 

کامکار بیان داشت : با توجه به اهمیت پرندگان مهاجر و وحشی در انتقال بیماری آنفلوانزای پرندگان ، شبکه دامپزشکی شهرستان در قالب اکیپ های دامپزشکی و اکیپهای مشترک با ادارات مرتبط از تالاب‌ها و آبگیرهای اطراف شهرستان گرمه بازدید کرده و رصد و پایش زیستگاه‌های پرندگان مهاجر و وحشی را به صورت مستمر دنبال می‌کند . 

لازم به ذکر است در چندین مورد بازدید زیستگاه‌های شهرستان، هیچ گونه تلفات پرندگان مهاجر و وحشی مشاهده نشده است .

انتهای خبر/ فیروزه 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک