جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ساعت ۱۹:۱۱
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان‌شمالی:

۱۰۸ درصد از درآمدهای خراسان‌شمالی محقق شد

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان‌شمالی گفت: هفت ماهه امسال ۲۱ هزار و۳۲۴ میلیارد ریال درآمد استان مصوب شد که تا کنون ۱۰۸ درصد آن محقق شده است.
۱۰۸ درصد از درآمدهای خراسان‌شمالی محقق شد,

به گزارش عصراترک، به نقل از ایرنا محمد رحمانی اظهار کرد: هفت ماهه امسال ۱۳ هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال درآمد در استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۷ فقره فروش و مولدسازی در استان محقق شده است، افزود: از این تعداد ۷۱۰ میلیون ریال در بخش اموال منقول و ۱۶ فقره ملک به ارزش ۲۰۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال در بخش اموال غیر منقول به فروش رفته است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان‌شمالی ادامه داد: بخش فروش نقدی درآمد حاصل از مولد سازی صرف تکمیل طرح های نیمه تمام دستگاه‌های اجرایی که اقدام به مولد سازی کرده اند، می شود.

وی درباره پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ نیز گفت: یکی از اقدامات مهم دولت در حمایت از کسب‌ و کارها، تامین مالی طرح‌ های اولویت‌ دار سرمایه‌گذاری در استان‌ها در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه است.

رحمانی خاطرنشان کرد: اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ در پایان سال گذشته به حساب دستگاه های ملی واریز و فرایند انعقاد تفاهم نامه به صورت ملی منعقد و بخش قابل توجهی از سهمیه تخصیص استانی به بانک‌های استان واریز شد.

وی ادامه داد: کمیته استانی مربوطه به صورت فشرده در حال برگزاری جلسات بررسی و تصویب طرح های پیشنهادی بخش ها است که تعدادی از طرح های پیشنهادی مصوب شده برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان‌شمالی گفت: سهمیه استان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ به صورت نقد چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال است و از محل اعتبارات اسناد خزانه نیز در حال انعقاد قرارداد و تفاهم نامه ملی و تهیه برش استانی است.

براساس این گزارش تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه می دهد ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک