جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۲ - ساعت ۱۰:۱۱
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی:

۱/۵ میلیون متر مکعب سیلاب وارد سدهای خراسان‌شمالی شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: یک میلیون و ۴۴۰ هزار متر مکعب سیلاب از ناحیه بارش باران سامانه بارشی اخیر وارد سدهای استان شد.
 ۱.۵ میلیون متر مکعب سیلاب وارد سدهای خراسان‌شمالی شد,

به گزارش اخبار سمنگان به نقل از ایرنا؛ وحید واسطه روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر شاهد ورود سیلاب به سدهای "شیرین دره" بجنورد، "بیدواز" اسفراین، "غلامان" و "چندیر" در راز و جرگلان، بارزو در شیروان بودیم.

وی تصریح کرد: حجم سیلاب ورودی به سد چندیر راز و جرگلان ۴۷۳ هزار متر مکعب، سد بیداوز در اسفراین ۳۸۶ هزار متر مکعب،‌ سد غلامان راز و جرگلان ۲۵۸ هزار متر مکعب، سد بارزو در شیروان ۱۹۶ هزار متر مکعب و سد شیرین دره در سملقان ۱۲۰ هزار متر مکعب ثبت شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۵ درصد گنجایش سدهای این استان پُر است خاطرنشان کرد: میزان حجم سدهای استان بیش از ۳۴ میلیون متر مکعب آب است.

وی تعداد سدها در دست بهره‌برداری در استان خراسان شمالی را هشت سد ذکر کرد و گفت: گنجایش مخزن این سدها در مجموع حدود ۲۲۳ میلیون متر مکعب است.

واسطه متوسط میزان بارش باران استان را ۹ میلی متر عنوان کرد و گفت: ۱۹ میلی متر در راز و جرگلان، ۱۸ میلی متر در مانه و سملقان، ۹ میلی متر در بجنورد و شیروان ۱۰ میلی متر بارش باران سامانه اخیر بارشی استان است.

یکی از اهداف اصلی ساخت سه سد شیرین دره ( مانه و سملقان) ، بارزو (شیروان) و بیدواز (اسفراین)، تامین آب شرب مورد نیاز شهری و روستایی در استان بوده است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک