شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۷۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ساعت ۱۰:۷
عصر اترک مشکل مسکن مددجویان جاجرمی را بررسی کرد؛

مقصر کیست؛ بی‌اطلاعی مردم یا کوتاهی کمیته امداد؟

طی سال ۸۸ کمیته امداد امام خمینی(ره) نسبت به ساخت مسکن برای مددجویان اقدام کرد، درحالی‌که بعد از چند سال دچار سردرگمی شده‌اند و گلایه‌مندی‌هایی مبنی بر پرداخت اقساط و نامه توقیف اموال از بانک به دست آنها رسیده است.
مقصر کیست؛ بی‌اطلاعی مردم یا کوتاهی کمیته امداد؟,

به گزارش عصر اترک از جاجرم، یکی از وظایف کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخت مسکن برای مددجویان است که در این حوزه کارهای بسیار مهمی صورت‌گرفته اما در گزارشی که به آن می‌پردازیم طبق گله‌مندی‌های متعددی که به دست ما رسیده مبنی بر ساخت مسکن مددجویان کمیته توسط پیمانکار که به شرح زیر است ما بر آن شدیم تا جهت رفع دغدغه عزیزان و اطلاع از نحوه قرارداد پیگیر این امر از مسئول مربوطه باشیم.

یکی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکه کمیته امداد در راستای ساخت مسکن اقدامات خوبی دارد، گفت: طی چند سال گذشته کمیته امداد شهرستان جاجرم، فراخوانی صادر کرد که در آن تمام افراد تحت پوشش با دو نفر تحت تکفل، نسبت به ساخت مسکن اقدام کنند که همان موقع اعلام شد مسکن‌ها به‌صورت رایگان ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: با گرفتن پیمانکار کار ساخت خانه‌ها شروع شد و با مبلغ ۱۲ میلیون تومان پول که در آن موقع مددجو می‌توانست خانه ۷۰ متری بسازد، ولی پیمانکار خانه ۴۳ متری ساخت و تحویل داد.

این مددجوی کمیته امداد عنوان کرد: بعد از گذشت ۶ سال اخطاریه به دست ما رسیده است که اقساط معوقه دارید، وقتی پیگیر شدیم، گفتند که اقساط وام مسکنی است که برای شما ساخته شده و تاکنون پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که قرار بود این مسکن‌ها به‌صورت رایگان تحویل شود و در واقع به نام مددجو و به کام پیمانکار شد و برای بالابردن آمار ساخت مسکن محرومان انجام شد.

 

نامه توقیف مسکن مددجویان توسط بانک

این مددجو خاطرنشان کرد: نکته اصلی این است که آمار ساخت این مسکن‌ها بالاست و در روستای ما پنج خانواده از این طرح استفاده کرده‌اند که از سمت بانک برای مددجویان نامه شکایت آمده و در مرحله توقیف اموال قرار گرفته است و عده‌ای از مددجویان که در قید حیات نیستند، از وارثان آن‌ها شکایت شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع را به نمایندگان مجلس و سایر مسئولان منتقل کرده‌ایم، گفت: تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده و از استاندار خراسان شمالی و مدیرکل کمیته امداد تقاضا داریم که کاری برای حل این مشکل مددجویان داشته باشند، تعداد زیادی از این مددجویان در سن بالایی هستند که با این اقدام بانک ممکن است مسکنشان را از دست دهند.

 

 

مددجویان از موضوع پرداخت اقساط مسکن اطلاع داشتند

دراین‌رابطه مصطفی مقصودی، رئیس کمیته امداد شهرستان جاجرم در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در این شهرستان اظهار داشت: این موضوع به سال ۸۸ برمی‌گردد که طی صحبت‌های انجام شده با مددجویان کمیته امداد در جریان بودند که به‌صورت زنجیره‌ای ضمانت داشته باشند.

وی ادامه داد: همه افراد در جریان بودند که باید ماهیانه بین پنج تا هشت میلیون تومان قسط پرداخت کنند و ضمانت هم دادند.

رئیس کمیته امداد جاجرم اضافه کرد: براین‌اساس عده‌ای از افراد اقساط را پرداخت کردند و عده‌ای دیگر نسبت به پرداخت هیچ اقدامی نداشته‌اند.

وی در پایان گفت: جهت کمک به این افراد تسهیلاتی بدون سود که حداکثر دوره باز پرداخت ۶۰ماهه است در نظر گرفته شده تا بتوانند راحت‌تر قسط‌ها را پرداخت کنند.

 

انتهای خبر/ میرزایی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک