سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۳۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۷۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۳۰ - ساعت ۲۱:۰
موحد:

کسب مدال برنز پس از چهار سال تعلیق، طعم طلا برایم دارد

جودوکار تیم ملی جوانان کشورمان پس از کسب مدال برنز قهرمانی آسیا گفت: کسب این مدال پس از چهار سال دوری از مسابقات رسمی برایم طعم شیرین طلا را دارد.
کسب مدال برنز پس از چهار سال تعلیق، طعم طلا برایم دارد,

به گزارش عصراترک به نقل از  خبرگزاری فارس، تیم ملی جودو جوانان پسران در مسابقات جودو قهرمانی آسیا پس از چهار سال دوری از میادین رسمی با کسب 2 مدال برنز به کار خود پایان داد. عباس موحد نماینده سنگین وزن  جوانان کشورمان، در نخستین حضور خود در مسابقات آسیایی ازبکستان موفق به کسب مدال برنز آسیا شد.

گفت و گوی عباس موحد با خبرگزاری فارس را در ادامه میخوانید:

فارس: در مورد حضور تیم ملی جودو نوجوانان و جوانان ایران پس از چهار سال تعلیق در مسابقات آسیایی برایمان بگو.

به هرحال پس از چهار سال تعلیق برای نخستین بار بود که در رویداد رسمی حضور پیدا می کردیم و‌ اولین سال حضورم در رده سنی جوانان بود که خوشبختانه موفق شدم مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را در نخستین حضورم کسب کنم. در ابتدا 2 مبارزه بسیار خوب را پشت سر گذاشتم و موفق شدم حریفانم را ایپون کنم. البته می‌توانستم به فینال مسابقات راه پیدا کنم، اما در سومین مبارزه با نماینده قرقیزستان مبارزه کردم که یک جودوکار با تجربه و عنوان دار آسیا بود. به هرحال حریف قرقیزستانی من تجربه زیادی داشت که البته مبارزه خوبی انجام دادم و در نهایت ۱۰ ثانیه به پایان مسابقه باقی مانده بود که با گرفتن امتیاز برنده دیدار شد.

فارس: سطح فنی مسابقات چطور بود، آیا حریفان خوبی در این رقابت ها حضور پیدا کرده بودند؟

بله سطح فنی مسابقات آسیایی با حضور ۱۵ کشور واقعا بالا بود، از لحاظ فنی هم شرایط خوبی در بین تیم های شرکت کننده در این مسابقات دیدیم. جودو کشورهایی مثل قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان خیلی پیشرفت کرده است و‌ حتی از کره‌ای ها هم پیش افتاده اند.

 

فارس: قبول دارید که شرایط جودو در آسیا تغییر کرده است؟

بله در مجموع جغرافیای جودو در آسیا تغییر کرده است، در گذشته همگروه بودن با کره جنوبی یک زنگ خطر برای جودوکاران ایرانی محسوب می شد اما حالا شاهدیم که مبارزه کردن و هم گروه شدن با قزاق ها و ازبک ها، کار بسیار دشواری شده است. 

فارس: جودو ایران چهار سال تعلیق بوده، آیا غیبتش در مسابقات رسمی در این رقابت ها قابل لمس بود؟ 

بله کاملا مشخص بود پس از غیبت چهار ساله جودو ایران در مسابقات رسمی، از لحاظ فنی خیلی با کشورهای دیگر فاصله گرفته‌ایم. در هر صورت ما در ابتدای مسیر پس از چهار سال تعلیق و دوری از میادین رسمی قرار گرفته ایم، البته که جودو ایران پتانسیل بسیار بالایی دارد و این طور نیست که با دنیای جودو غریبه باشیم، چون به مدت چهار سال تعلیق بودیم از رقبای خود فاصله گرفته ایم، اما بدون شک با حضور در میادین رسمی به زودی روی ریل قهرمانی قرار خواهیم گرفت.

فارس: شما برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کردید و در نهایت موفق به کسب مدال برنز شدید، چه حسی دارید؟

خیلی خوشحالم از اینکه در اولین حضورم در رقابت های آسیایی موفق به کسب مدال برنز شده‌ام. کسب مدال برنز آن هم پس از چهار سال دوری از مسابقات برایم رسمی برایم طعم شیرین طلا را دارد. کسب برنز اتفاق بسیار خوبی برای من بود. البته می‌توانستم بهتر از این مدال را کسب کنم اما کم تجربگی عامل نرسیدنم به مدال طلا شد. 

فارس: اگر صحبتی دارید بفرمایید …

در هر صورت امروز دوست دارم این خوشحالی را بین خانواده‌ام، مربیانم و مسئولان فدراسیون تقسیم کنم. این مدال حاصل تلاش و زحمات مربیانم است و به تنهایی آن را کسب نکرده ام. با کمک همه عزیزان توانستم برای کشور عزیزم ایران افتخار آفرینی کنم. سرباز ایرانم و این مدال را تقدیم کشور عزیزم  می‌کنم.

پایان پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک