شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس یاداشت | کد خبر: ۲۸۷۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۳۰ - ساعت ۹:۴۳
یادداشت؛

بسیج یک فرهنگ و تفکر است

تظاهر و توقع، عملگرایی، حضور به موقع در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و نقش آفرینی موثر، اخلاص و... از ویژگی‌های بسیجیان است.
بسیج یک فرهنگ و تفکر است,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، بسیج یک نهاد مردمی و برگرفته از بطن جامعه است که در تمامی موضوعات با رویکرد حل مسائل و مشکلات جامعه ایفای نقش می‌پردازد.

 

حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی در سخنرانی‌های مختلف آثار و برکات بسیج را بیان کرده‌اند.

 

لذا به مناسبت هفته مبارک بسیج در یادداشتی به اهمیت جایگاه و نقش بسیج مبتنی بر گفتمان امامین انقلاب اسلامی پرداخته می‌شود.

 

بسیج یک فرهنگ و تفکر است، آزمون بسیج در میدان جنگ، حضور باشکوهی بود اما شأن و جایگاه بسیج از یک سازمان نظامی بالاتر است بسیج یک فرهنگ، گفتمان و تفکر است، بسیج فقط برای میدان نظامی نیست، در همه میدان‌ها از جمله میدان علم، علم دین و علم مادی باید حضور داشته باشد.

 

این فرهنگ عبارت است از خدمت بدون انتظار و توقع به کشور؛ فرهنگ بسیجی یعنی اینکه فرد تا زانو در گِل فرو برود تا به سیل زدگان کمک کند و یا خود را در معرض کرونا قرار دهد تا بیماران کرونایی را نجات دهد؛ بسیج یعنی خستگی نشناختن در کمک‌های مومنانه.

 

حضور بسیج در میدان‌های علم و تحقیق یکی دیگر از برکات و جلوه‌های بسیج می‌باشد، جوانان که اهل علم و تحقیق بودند امثال مرحوم کاظمی از بسیجیان موفق بودند.

 

اینان در میدان مقابله با دشمن و جنگ نظامی هم بی‌محابا وارد میدان شدند از دشمن نترسیدند، در هر کارزار علمی وارد شدند و همه توان خود را به کار گرفتند.

 

بسیجی بودن فرهنگ مجاهدان گمنام و بی‌توقع است، در قضایای اغتشاشات بسیجیان مظلوم واقع شدند تا نگذارند ملت مظلوم یک عده اغتشاش‌گر، مزدور و یا غافل شود.

 

امام(ره) بسیج را شجره طیبه دانستند، خصوصیت شجره طیبه این است که در هر دوره ثمرات شیرین خود را بروز می‌دهد.

 

در هر دوره‌ای حضور بسیج زنده بودن انقلاب را نشان می‌دهد به کوری چشم کسانی که از انقلاب ابراز بیزاری و تنفر می‌کنند.

 

کار جهادی بدون تظاهر و توقع، عملگرایی، حضور به موقع در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و نقش آفرینی موثر، اخلاص و… از سایر ویژگی‌های بسیج و بسیجیان عزیز می‌باشد.

 

محمدهادی حیدریان

 

انتهای خبر/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک