یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ - ساعت ۱۰:۴۳
مسئول بسیج اساتید سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی:

اساتید بسیجی در جبهه علمی و فرهنگی مشغول جهادند

مسئول بسیج اساتید سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: امروزه خاکریزها عوض شده و جنگ ترکیبی در جریان است و همه اساتید بسیجی در جبهه علمی، فرهنگی و پژوهشی مشغول به جهاد هستند.
اساتید بسیجی در جبهه علمی و فرهنگی مشغول جهادند,

رمضانعلی نادری، مسئول بسیج اساتید سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک دررابطه‌با برگزاری همایش سراسری ۳۰ هزارنفری بسیج اساتید در مرکز خراسان شمالی اظهار داشت: این نشست سراسری جبهه علمی و فرهنگی خراسان شمالی هم‌زمان با گرامیداشت هفته بسیج در روز سه‌شنبه ۳۰ آبان در بجنورد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این نشست هم‌زمان با سراسر کشور در بیش از ۳۰۰ کانون بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور با حضور ۳۰ هزار استاد بسیجی اجرایی خواهد شد.

نادری اضافه کرد: گفتنی است که در استان خراسان شمالی ۵۰۰ نفر از اساتید بسیجی در این نشست سراسری حضور پیدا خواهند کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اهداف این نشست بازخوانی، ارزیابی و توسعه فعالیت‌ها و نقش‌آفرینی تخصصی اساتید بسیجی و استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاه‌های استان، تشکیل اتاق فکر در حوزه‌های علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، تربیتی به‌منظور کمک به ارتقای نظام حکمرانی در دولت اسلامی است.

وی بیان داشت: سازمان بسیج اساتید در نقش یک تشکل فراگیر، حامی، یاور و ناظر اجتماعی بر شیوه‌های حکمرانی دینی به نمایندگی از سایر نخبگان و مردم در قالب یک سازمان علمی مردم پایه در آموزش عالی کشور محسوب می‌شود.

نادری اضافه کرد: مهم‌ترین اولویت‌های بسیج اساتید، تقویت و اثربخشی بیشتر، نقش مرجعیت برای سازماندهی، شبکه‌سازی، جبهه‌سازی از اساتید، نخبگان و گروه‌های اجتماعی دغدغه‌مند نسبت به انقلاب اسلامی و کشور است.

وی همچنین کمک به حکمرانی و تأمین مطالبه‌گری برای تحقق بسته‌های سیاستی و حل مشکلات موجود در شهرها و استان، شبکه‌سازی به‌منظور کمک به اعتلای آموزش عالی و ارتقا نظام کشور، استان و زیست‌بوم مدون که در آن راهبردها و سیاست‌های حل مشکل در قالبی محلی و استانی تدوین شده را بخشی دیگر از اولویت‌های بسیج اساتید است.

نادری گفت: علاوه بر این در خصوص نوآوران و فناوران که کلیه افراد نخبگان هستند با استفاده از علوم مختلف با رویکرد حل‌المسائلی راه جدید فناورانه در رفع مشکلات کشور ارائه می‌کنند.

این مسئول ابراز داشت: وظیفه بعدی بسیج اساتید کارگروه علمی زنان و خانواده است که گروهی از اساتید خانم بسیجی به تدوین بسته‌های سیاستی برای حل مشکلات زنان و خانواده در زیست‌بوم منطقه خود اقدام کرده‌اند.

مسئول بسیج اساتید سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی جهاد تبیین را وظیفه مهم اساتید بسیجی عنوان کرد و گفت: عملیات اغنا از طریق تریبون‌های ملی، سخنرانی و کلاس‌های درس در جهت تبیین مسائل مربوط به‌نظام توسط اساتید بسیجی انجام می‌شود.

نادری یادآور شد: همچنین سازمان بسیج اساتید به‌عنوان یک تشکل علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور وظیفه خود می‌داند که در جهت پیشرفت و تعالی جمهوری اسلامی ایران به‌نظام و دولت کمک کند تا در راستای توسعه علمی به توسعه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی دست پیدا کند.

وی اضافه کرد: براین‌اساس دانشگاه‌ها با منشأ علمی، به‌عنوان یک جهاد علمی و اساتید بسیجی به‌عنوان یک جهادگر علمی همچون رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس که در مناطق عملیاتی رویاروی دشمن می‌جنگیدند، نقش فعالی دارند.

 

انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک