شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۱۴ - ساعت ۱۷:۴۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی:

۲۰۸۷ بنگاه اقتصادی فعال در خراسان‌شمالی وجود دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی گفت: در حال حاضر ۲۰۸۷ بنگاه اقتصادی فعال در حوزه صنایع، صنایع معدنی، و معدن در استان وجود دارد.
۲۰۸۷ بنگاه اقتصادی فعال در خراسان‌شمالی وجود دارد,

به گزارش عصراترک، ناصر فخرموحدی در جلسه کارگروه اشتغال خراسان شمالی از فعال‌سازی ۱۱۲ واحد تولیدی و خدماتی راکد خبر داد و اظهار داشت: در دولت سیزدهم با سرمایه‌گذاری ۶۹۰ میلیارد تومان تعداد ۱۱۲ واحد تولیدی مجددا فعال شدند که این موضوع خود نویدی در راستای ارتقای جایگاه استان در تولید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی، در ادامه به بهبود وضعیت اشتغال استان با فعال شدن این مجتمع های تولیدی اشاره داشت و تصریح کرد: با بازگشت این ۱۱۲ واحد تولیدی به چرخه تولید برای ۹۸۱ نفر اشتغال ایجاد شده که موجب کاهش نرخ بیکاری در استان نیز می‌شود.

وی احیای واحدهای راکد را در راستای ارتقای بهره‌وری در تولیدات خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: در نیمه نخست سال جاری با پیگیری‌های انجام شده تعداد 46 بنگاه اقتصادی راکد با ایجاد اشتغال برای ۲۳۵ نفر فعال شد که که روند احیای مجموعه های تولیدی راکد در استان ادامه دارد.

ناصر فخر موحدی در ادامه افزود: از ۴۶ واحد فعال شده در ۶ ماه نخست امسال ۳۷ بنگاه با ۱۶۹ نفر اشتغال در حوزه صنعت و معدن، ۸ بنگاه با ۶۰ نفر اشتغال در حوزه کشاورزی و یک بنگاه با ۶ نفر اشتغال در حوزه گردشگری و صنایع دستی بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی به بنگاه‌های اقتصادی فعال شده استان اشاره کرد و افزود: از بنگاه‌های اقتصادی راکد فعال شده تعداد ۴۱ واحد با ۴۲۴ نفر اشتغال در سال گذشته و ۲۵ بنگاه اقتصادی با ۳۲۲ نفر اشتغال مربوط به سال ۱۴۰۰ می باشد.

فخر موحدی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۸۷ بنگاه اقتصادی فعال در حوزه صنایع، صنایع معدنی و معدن در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۸۲ بنگاه در حوزه گردشگری و صنایع دستی، ۱۲۵۲ بنگاه در حوزه کشاورزی و ۶۵۰ بنگاه در حوزه صنعت و معدن هستند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک