شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۰۹ - ساعت ۴:۱
در گفت و گو با کارگردان راه یافته به هجدهمین جشنواره تئاتر استان مطرح شد:

نباید از غافله تئاتر کشور عقب باشیم

کارگردان راه یافته به هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی، جشنواره تئاتر استان را فرصتی برای وفاق و همدلی میان هنرمندان تئاتر برشمرد و گفت: نباید از غافله تئاتر کشور عقب باشیم.
نباید از غافله تئاتر کشور عقب باشیم,

احمد زعفرانی، کارگردانی که با اثر نمایشی «ناگفته‌های گودال ابوفارس» در هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی حضور پیدا کرد با اعتقاد به این که تئاتر خراسان شمالی در کشور از نظر استقبال تماشاگر و علاقه مند به هنر نمایش حرفی برای گفتن دارد، در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: اگر چه چند سالی به واسطه شیوع کرونا وقفه‌ای در جریان تئاتر افتاد اما در حال حاضر، استقبال فراگیر شده است و بزرگان تئاتر به عرصه رقابت برگشتند و این فرصت خوبی است برای این که هنرمندان که از تئاتر فاصله گرفتنه بودند به صحنه برگردند و چراغ تئاتر روشن شود و از طرف دیگر هم این فرصت پیش روی مردم قرار می‌گیرد تا به تماشای تئاتر بنشینند.

زعفرانی ادامه داد: بهترین فرصت است تا مسئولان نیز برای توسعه سالن‌های نمایش گام بردارند و توجه ویژه‌ای به این هنر داشته باشند تا با شنیدن نام تئاتر، خراسان شمالی با پیشینه غنی در اذهان تداعی شود.

وی که نخستین تجربه کارگردانی‌اش را با حضور در هجدهمین جشنواره تئاتر استان پشت سر می‌گذارد، از این که آثار نمایشی به سمت حرفه‌ای شدن درحرکت است، افزود: جشنواره فرصت خوبی است تا وفاق و همدلی میان هنرمدان تئاتر شکل بگیرد و ازاین طریق کسب تجربه کرده و با دو بال علم و تجربه در آسمان هر نمایش پرواز کنند.

این هنرمند که از دوران نوجوانی وارد عرصه تئاترشده و به عنوان بازیگر در دوره‌های مختلف جشنواره تئاتر استان حضور داشته است، لازمه رونق تئاتر را قرار گرفتن پیشکسوتان در کنار جوانان دانست و تاکید کرد: باید پیشکسوتان پا به عرصه بگذارند و در کنار جوان ترها قرار بگیرند، به طور قطع این مسئله باعث رقم خوردن اتفاق‌های خوشایندی در عرصه هنر نمایش خواهد شد.

کارگردان راه یافته به جشنواره استانی از ضرورت بالا بردن سطح دانش و آگاهی هنرمندان تئاتر سخن گفت و افزود: برای این که به علم روز مجهز باشیم خوب است که دوره‌های آموزشی در استان با بهره گیری از اساتید مجرب در تمام زمینه‌های مرتبط با تئاتر برگزار شود تا شاهد رشد و درخشش تئاتر خراسان شمالی باشیم.

وی با اشاره به این که خراسان شمالی در دهه‌های گذشته رقیب سرسخت عرصه تئاتر در کشور بود، اظهارداشت: به واسطه این که پیشکسوتان از عرصه تئاتر کنار رفتند، شکافی ایجاد شد و برای پر شدن این شکاف لازم است پیشکسوتان و جوانان کنار هم قرار بگیرند.

این هنرمند با بیان این که متاسفانه گروه‌هایی که در جشنواره استانی شرکت می‌کنند فقط می‌خواهند به جشنواره برسند، گفت: سطح جشنواره بین المللی تئاتر فجر بالاست و تنها رفتن و رسیدن به جشنواره کافی نیست و برای قرار گرفتن در این جشنواره، باید سطح کارمان را به اندازه‌ای بالا ببریم که بتوانیم با حریف‌های قدر و بزرگان تئاتر رقابت کنیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.  

زعفرانی تاکید کرد: لازمه این حضور قوی، آگاهی نسبت به علم روز تئاتر و استفاده از تجربیات هنرمندان در کنار فاصله گرفتن از شیوه‌های قدیمی تئاتر است.
وی خاطرنشان کرد: نباید از غافله تئاتر کشور عقب باشیم، بلکه باید هنرمندان را رقیبی قدربدانیم و برای رشد و جلو زدن از آن‌ها تلاش کنیم.  

هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از نهم تا یازدهم ماه جاری در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی و با حضور ۱۵ گروه نمایشی استان به دبیری «احسان کمالی» در تماشاخانه شمس و تالار گلشن بجنورد برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک