جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ - ساعت ۷:۱
رئیس اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان خبر داد:

افزایش خروج دام و طیور از خراسان‌ شمالی

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: میزان حمل و خروج دام، طیور و فرآورده‌های خام دامی از استان به استان‌های مقصد طی ۶ ماه نخست امسال افزایش داشته است.
 افزایش خروج دام و طیور از خراسان‌ شمالی ,

فریدون اوغازیان، رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار کرد: طی ۶ ماه نخست امسال بابت حمل و خروج ۴۰۵ هزار و ۵۱۲ راس دام سبک همچنین بابت حمل و خروج دو هزار و ۷۵۰ راس دام سنگین از استان گواهی بهداشتی حمل صادر شد.

اوغازیان همچنین عنوان کرد: طی نیمه نخست امسال برای حمل و خروج ۲۴ هزار و ۳۷۵ تن فرآورده‌های خام دامی شامل شیر، گوشت، مرغ، ماهی و عسل همچنین برای حمل و خروج ۳۵۲ تن فرآورده غیر خوراکی، برای حمل و خروج ۶۰۰ کندوی زنبور عسل و برای حمل و خروج ۱۲ هزار و ۹۶۳ تن نهاده دامی از استان به استان‌های مقصد گواهی بهداشتی حمل صادر شد.

علاوه بر این، وی بیان کرد: طی ۶ ماه نخست امسال بابت خروج و حمل ۱۰ هزار و ۶۵۴ تن گوشت مرغ گرم و منجمد همچنین بابت خروج و حمل ۴۸ هزار و ۴۰۰ قطعه طیور زنده از استان به استان‌های مقصد گواهی بهداشتی حمل صادر شد.

این مسئول گفت: طی مدت یاد شده بابت حمل و خروج این دام‌ها، طیور و فرآورده‌های خام دامی از استان به استان‌های مقصد ۲۸ هزار و ۸۸۸ گواهی بهداشتی حمل صادر شد.

وی افزود: طی ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته میزان حمل و خروج دام‌ها، طیور و فرآورده های خام دامی از استان به استان‌های مقصد ۱.۹ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود به انجام گشت‌های مشترک اداره کل دامپزشکی استان با نیروی انتظامی استان نیز اشاره و عنوان کرد: در نیمه نخست امسال، طی ۲۵ روز گشت مشترک ۳۸ خودرو بازرسی شد که ۲۸ خودرو از آنها توقیف شد.

اوغازیان افزود: برای ۱۲ خودرو بابت حمل ۳۴۹ راس دام قاچاق پرونده قضایی تشکیل شد.

انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک