جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۲۳ - ساعت ۱۲:۳۸
در جلسه شورای اداری شهرستان سملقان مطرح شد:

انتقاد شدید فرماندار مانه و سملقان از عملکرد اداره آبفا استان

فرماندار شهرستان سملقان با انتقاد از عملکرد اداره آبفا خراسان شمالی گفت: مدیران ستادی آبفا با توجه به اینکه ۱۴۲ میلیارد تخصیص به قره میدان داده شد چرا کاری تا الان انجام نشده است.
انتقاد شدید فرماندار مانه و سملقان از عملکرد اداره آبفا استان,

به گزارش عصراترک،

جواد بهادری، فرماندار شهرستان سملقان در جلسه شورای اداری مانه و سملقان از عملکرد ضعیف اداره آبفا استان در خصوص شهرستان‌های سملقان و مانه انتقاد کرد و گفت: یکی از چالش‌هایی که سال ۱۴۰۱ خیلی به آن پرداخته شد بحث چهار حلقه چاهی که باید به مناقصه گذاشته شود و  مدیران ستادی آبفا همتی بر موضوع ندارند درحالی‌که تمامی مراحل قانونی طی شده و اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

وی از وجود گره‌ها در اجرایی شدن امور گله کرد و افزود:  در حوزه آب شهری اکنون چاه آب شهر آشخانه، قاضی و شهر آوا با افت دبی مواجه شده است نزدیک به هفت سال (از سال ۱۳۹۵) که چاه‌های قره میدان را حفر کردیم،  دریغ از یک کیلومتر لوله گذاری، دریغ از ساخت یک مخزن، مدیران ستادی آبفا با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۶۶ میلیارد و ۷۶ میلیارد اعتبار ملی (جمعا۱۴۲ میلیارد)  توسط  جعفری مدیر آبفا کشوری به قره میدان تخصیص داده شد چرا کاری تا الان انجام نشده است؟ اگر ما آن چاه‌ها را داشته باشیم، مشکلی نداریم.

وی افزود: مدیران ستادی آبفا همتی در کار دارند یا خیر؟ اگر آب شرب نداشته باشیم بهداشت نداریم مدرسه و کار و زندگی نداریم و…   تکلیف سملقان و مانه را مشخص کنند و جواب شهرستان سملقان و مانه را در خصوص آب شرب بدهند.

بهادری خاطرنشان کرد: روحانی یکی از بهترین مدیران شهرستانی بنده هست؛ ولی مدیر ستادی هیچ ارزشی برای آبفا قائل نیستند و در خواب به سر می‌برند.

فرماندار شهرستان سملقان در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از مصوبات کشوری و استانی درخصوص گلخانه‌ها این است که گلخانه‌ها به سمت مزارع کشاورزی بروند و نه سمت ایجاد شهرک گلخانه‌ای؟ ادراه کل جهاد کشاورزی در این خصوص چه حمایتی از کشاورزان ما دارد؟

وی افزود: در بحث اصلاح الگوی کشت چه اقدامی انجام شده است و چه کاری انجام دادیم؟ چرا باید کلزا بیش از دیگر شهرستان‌ها کشت شود؟ چرا وقتی باید ۱۰۰ هکتار پنبه داشته باشیم ۳۰۰ هکتار پنبه کشت می‌شود؟ چرا پیاز کاران ناراضی‌اند؟

بهادری بر لزوم اجرای اصلاح الگوی کشت در سطح شهرستان به جهت اینکه سال زراعی خوبی را داشته باشیم، تأکید کرد.

فرماندار شهرستان سملقان با اشاره به فصل پاییز و زمستان در پیشرو بر لزوم مدیریت صحیح برای جلوگیری از هر گونه بحرانی تأکید کرد.

وی با اشاره به فضای مجازی و خطری که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند از کلیه مسئولین خواست که با حضور در مدارس و از تمامی ظرفیت‌های تبیینی برای نسل آینده استفاده کنند.

وی بار دیگر به لزوم خدمت‌رسانی درست به مردم به‌عنوان پایه اصلی اجتماع تأکید کرد و گفت: در راستای بحث موضوعات شهرستان مردم به من و شما اعتماد کردند و مردم من و شما را می‌شناسند از شما  مطالبه حق مردم را می‌خواهیم و اگر در مواردی پیگیری‌ها به نتیجه نمی‌رسد ما در خدمت شما هستیم.

روحانی، مدیر آبفا شهرستان مانه و سملقان در ادامه جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات این اداره در شش ماهه اول سال پرداخت و گفت: تامین و تعویض شیر آلات و مرمت و حصار کشی و ۷ دستگاه جی اس‌ام برای تجهیزات نصب شد.

حفر چاه به صورت مشارکتی و شبکه گذاری و خط انتقال از دیگر اقداماتی است که اکثرا به صورت مشارکتی و باهمکاری مردم انجام شده است.

ایزدی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان  سملقان نیز به ارائه گزارش پرداخت و  گفت: سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲؛ ۱۸ هزار و ۶۰۰ تن گندم کشت کردیم که با توجه به خشکسالی سال گذشته که حدود ۹۰ درصد دیم زارها را از دست دادیم باز هم میزان خرید تظمینی گندم که از کشاورزان تحویل گرفتیم از سال زراعی گذشته کمتر نبوده و مناسب بوده است.

ایزدی همچنین از توزیع ۱۴ هزار تن انواع کود شیمایی و ۱۵ هزار و ۶۰ تن بذر اصلاح شده در بین کشاورزان سخن گفت و افزود: همچنین ۲۵ دستگاه ادوات کشاورزی در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی گفت: ۳۷۷ نفر برای تسهیلات خرد ۲۰ میلیونی به بانک معرفی شده‌اند و همچنین ۴۶ پرونده مشاغل خانگی نیز به بانک جهت دریافت تسهیلات معرفی شده است.

ایزدی گفت: ۴۰۰ هکتار کلزا کشت شده در سطح شهرستان که نسبت به دیگر شهرستان‌ها میزان بالایی است.

وی در خصوص اصلاح الگوی کشت گفت: در زمینه الگوی کشت جهادکشاورزی کلاس‌ها وکارگاه‌ها را به جا اورده ولی با عدم تمایل کشاورزان برای حذف کشت شالی مواجه هستیم.

رحیمی رئیس اداره برق شهرستان در خصوص عملکرد اداره در شش‌ماهه اول سال گفت: ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تامین اعتبار داشتیم که ۴ میلیارد از اعتبار ملی بوده که جذب شده است.

وی همچنین گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه احداث شده است و همچنین بهسازی روستاها و جا به جایی تیرهای برق و کانون‌های خطری که ایجاد شده بود را رفع کردیم.

رحیمی از تأمین برق شهرک‌های روستایی در شش‌ماهه اول خبر داد و همچنین بیان کرد: برق مدرسه پیش قلعه و همچنین نصب ۲۰۰ دستگاه چراغ در روستاها و جا به جایی یک هزار متر شبکه که احتمال وجود آسیب در صورت وقوع سیلاب را داشت نیز از دیگر اقدامات این اداره است.
به گزارش خبرنگار عصر اترک از مانه و سملقان پیش از ظهر امروز جلسه شورای اداری شهرستان سملقان با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار شهرستان و فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی و مسئولین ادارات شهرستان در محل سالن شهید ایرج رستمی شهرستان برگزار شد.

انتهای خبر/صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
م ح س | 1402/07/28
0
0
خدا قوت مسئول انقلابی
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک