جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ - ساعت ۹:۶
معاون سازمان صمت:

زیر ساخت های صادرات فرش در خراسان شمالی فراهم شده است

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: زیر ساخت های صادرات فرش در استان از طریق گمرک فراهم شده است.
زیر ساخت های صادرات فرش در خراسان شمالی فراهم شده است,

به گزارش عصراترک به نقل از فارس مهرداد داودزاده، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی در گفتگو با رسانه‌ها اظهارکرد: زیرساخت‌های صادرات فرش در استان از طریق گمرک فراهم شده است.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل صمت در خصوص بازرگانی، تجارت و بازاریابی صنعت فرش و اقداماتی که کمک به چرخه اقتصادی قالی بافان شده، گفت: صادرات گردش مالی بالایی دارد و با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های صادرات فرش در استان انتظار می‌رود بافندگان فرش در خصوص برندسازی فرش‌های استان کمک کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی افزود: از سال گذشته زمینه برای حضور بافندگان در نمایشگاه‌های خارج از کشور یا سایر استان‌ها فراهم شده است و تسهیلاتی نیز در این خصوص به بافندگان اختصاص داده شد.

این مقام مسئول ادامه داد: اختصاص ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۴۰۱ به بافندگان استان از دیگر خدماتی بوده که انجام شده است.

 داودزاده تاکید کرد: اعتبار اختصاص یافته به بافندگان استان در سال جاری حدود ۶۰ درصد ۴۳ میلیارد تومان اعتبارات مشاغل خانگی بوده است.

وی برگزاری هفت دوره آموزشی، بازاریابی، طراحی و آموزش ۳۰۰ نفر در دو سال اخیر را نیز حائز اهمیت دانست.

داودزاده اهمیت جایگزین کردن بیمه شدگان جدید در ازای خروج بیمه شدگان سابق فرش را قابل توجه بیان کرد و گفت: در سند توسعه فرش در کارگروه فرش استان به اهمیت این موضوع اشاره شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان تعداد بافندگان دارای شناسنامه استان را ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر بیان کرد و افزود: با اختصاص بودجه از سازمان برنامه و بودجه بانک اطلاعاتی فرش ایجاد خواهد شد.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک