شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۴ - ساعت ۹:۵۴
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان:

مرزنشینان خراسان شمالی محروم از سهیمه سوخت هستند

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم پیگیری و تلاش های انجام شده هنوز مرزنشینان این استان از سهمیه سوخت مرزی محروم هستند.
مرزنشینان خراسان شمالی محروم از سهیمه سوخت هستند,

به گزارش عصراترک، به نقل از ایسنا محمد وحیدی اظهار کرد: در گزارشی که ارائه شده به علت اینکه خراسان شمالی نقطه مرزی متصل با کشور همسایه را ندارد، این سوخت به مرزنشینان استان تعلق نمی گیرد.

وی افزود: این نقطه اتصال با کشور همسایه که ترکمنستان است؛ در استان های خراسان رضوی و گلستان هم برقرار است.

وحیدی ادامه داد: نبود این نقطه اتصال موجب شده حتی خراسان شمالی یک هنگ مرزی مستقل نیز نداشته باشد، با وجود اینکه مرزبانی خراسان شمالی جزء مرزبانی های قوی و موفق کشور بوده و توانسته امنیت خیلی خوبی را در مناطق مرزی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: وزارت نفت به رغم اینکه تعهدات خود را نسبت به پرداخت سهمیه سوخت مرزنشینان این استان دارد و این حق هنوز نفی نشده اما هنوز ابلاغی صورت نگرفته است.

به گزارش عصراترک، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان بیان کرد: در دولت سیزدهم ارتباطات خوبی با کشور ترکمنستان برقرار شده و استاندار این استان با استاندار یکی از استان های کشورهای ترکمنستان(استان آخال) سفرهایی به هر دو استان داشته اند و زمینه های ارتباطی خوبی برقرار شده است.

وی توضیح داد: سهمیه سوخت در گذشته به صورت فیزیکی پرداخت می شد و در حال حاضر این سهم به صورت ریالی پرداخت می شود که اگر این امر برای مرزنشینان خراسان شمالی نیز صورت گیرد کمکی خوبی خواهد بود چراکه آن ها به لحاظ مالی چندان قوی نبوده و از سوی دیگر به دلیل بروز خشکسالی و سیلاب های متعدد دچار خسارت های فراوانی نیز شده اند.

گفتنی است اگر این سهمیه به خراسان شمالی اختصاص یابد حدود ۲۲ هزار و ۷۵۶ خانوار مرزنشین در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز این استان از این سوخت بهره مند می شوند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک