یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ساعت ۲۰:۱۶
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری استان:

بانوان خراسان شمالی ۷۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کردند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین آمار حدود ۷۰ درصد از تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ و ۱۸ در سال اخیر به کارآفرینی بانوان استان تعلق گرفته است.
بانوان خراسان شمالی ۷۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کردند,خراسان شمالی+بجنورد+زهرا معینی+تسهیلات مشاغل خانگی

به گزارش عصراترک به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، زهرا معینی‌یکتا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار حدود ۷۰ درصد از تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ و ۱۸ در سال اخیر به کارآفرینی بانوان استان تعلق گرفته است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون پرداخت تسهیلات در حوزه بانوان رشد خوبی داشته است.

وی به عقد تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با هدف کارآفرینی اجتماعی و  توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده در این طرح برای ۴۷ نفر از بانوان در پنج حوزه خیاطی، فروشندگی، پرورش دام سبک، آشپزی و فرش دستباف ایجاد اشتغال شد.

معینی‌یکتا ادامه داد: همچنین با پیگیری و عقد تفاهم‌نامه با معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای تهیه لوازم مصرفی به کارآفرینان جهت اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار استان اختصاص یافت.

وی با اشاره به اهمیت کارآفرینی و ایجاد اشتغال جهت توانمند‌سازی بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست استان، عنوان کرد: در این راستا پس از پیگیری‌های انجام شده، با همکاری صندوق کارآفرینی امید به ۲۰ نفر از بانوان خراسان شمالی تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: همچنین بانوان سرپرست خانوار کارآفرین دارای مشکل تضامین بانکی به صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار جهت رفع مشکل و دریافت وام خوداشتغالی معرفی شدند.

معینی‌یکتا به اختصاص وام‌های خوداشتغالی جهت خرید تاکسی برای بانوان استان نیز اشاره کرد و گفت: به منظور توانمندسازی بانوان اقدامات لازم انجام شده و این افراد برای دریافت تسهیلات خرید تاکسی به کمیته امداد معرفی می‌شوند که سهمیه استان ۶۵ نفر است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی، به بعضی از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه بانوان استان اشاره کرد و گفت: افتتاح مرکز سطح سه درمان ناباروری بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد، جانمایی و کلنگ‌زنی مجتمع ورزشی چند‌منظوره اختصاصی بانوان شهرک گلستان بجنورد، تخصیص اعتبار برای تجهیز پارک‌های بانوان به جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، شیروان و اسفراین، برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار استان و برگزاری رویداد استانی «جایزه جوانی جمعیت» بعضی از این اقدامات انجام شده هستند.

وی همچنین به کلنگ‌زنی بازارچه صنایع دستی و مشاغل خانگی بانوان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این طرح در مرحله اول با ۱۰ غرفه و در ۱۰۰ متر مربع در شهربازی مرکز استان وارد مرحله اجرایی شده است که ساختمان آن تا یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک