یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ - ساعت ۱۰:۲۲
رئیس اورژانس خراسان شمالی مطرح کرد:

۱۵ پایگاه اورژانس خراسان شمالی در انتظار فعال شدن

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۵ پایگاه اورژانس در این استان وجود دارد که هنوز فعال نشده است.
۱۵ پایگاه اورژانس خراسان شمالی در انتظار فعال شدن,خراسان شمالی+بجنورد+پایگاه اورژانس+تقی دولت‌ آبادی

به گزارش عصراترک به نقل از ایسنا، تقی دولت‌آبادی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اظهار کرد: این تعداد از پایگاه‌ها با تجهیز شدن فعال خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در این استان ۴۸ پایگاه اورژانس فعال وجود دارد، افزود: علاوه بر آن وجود یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه موتورلانس و یک بالگرد از دیگر تجهیزات اورژانس این استان است.

دولت‌آبادی در ادامه با بیان اینکه کمبود تجهیزات در آمبولانس‌ها یکی از مشکلات موجود است، ادامه داد: آمبولانس‌های خراسان شمالی فرسوده نیز هستند و عمر آن‌ها به بالای ۱۰ سال می‌رسد و همیشه در حال اورهال هستند.

وی کمبود نیرو را یکی دیگر از مشکلات موجود بیان کرد و گفت: قرار بر این است تا در آزمون استخدامی جدید ۴۷ نفر نیرو جذب شود که بخشی از کمبود نیرو مرتفع خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ نفر نیروی طرحی نیز با اورژانس خراسان شمالی در حال فعالیت است، تصریح کرد: با تبدیل وضعیت این افراد نیز مشکل کمبود نیرو جبران خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات اورژانس این استان تماس‌های مزاحم تلفنی بود که خوشبختانه با فرهنگ سازی انجام شده این مشکل کمتر شده است.

به گفته رئیس اورژانس خراسان شمالی در گذشته ۵۰ درصد از تماس‌هایی که با اورژانس گرفته می‌شد، مزاحم‌های تلفنی بودند که این عدد اکنون به ۳۰ درصد رسیده است.

وی در ادامه تاکید کرد: از شهروندان این استان درخواست می‌شود تا در مواقع ضروری با اورژانس تماس بگیرند.

دولت‌آبادی بیان کرد: متاسفانه تعدادی از شهروندان حتی برای وصل کردن سرم نیز با اورژانس تماس می‌گیرند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک