یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۱ - ساعت ۲۳:۲۶
مدیر کل صمت خراسان شمالی خبر داد:

راه‌اندازی ۶۰ کارخانه در دولت سیزدهم در خراسان شمالی

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از راه‌اندازی ۶۰ کارخانه در دولت سیزدهم در این استان خبر داد.
راه‌اندازی ۶۰ کارخانه در دولت سیزدهم در خراسان شمالی,خراسان شمالی+بجنورد+کارخانه+حسین حاجی بگلو+صمت

به گزارش عصراترک به نقل از ایسنا، حسین حاجی‌بگلو مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، اظهار کرد: از اولویت‌های دولت سیزدهم تسهیل و شفافیت صدور مجوزها است که پیرو آن اداره کل صمت نیز اقداماتی در خصوص مانع زدایی و رفع خلاءهایی برای تسهیل فرایند اخذ مجوز داشت.

وی به راه اندازی ۶۰کارخانه در دولت سیزدهم اشاره و اضافه کرد: این امر در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری محقق شد و در فضای تحریمی کشور با ایجاد شفافیت در کسب مجوزهای کسب و کار سعی شد روحیه امید و خودباوری در مردم تقویت شود.

به گفته حاجی‌بگلو تاکید دولت سیزدهم ایجاد شفافیت بود تا در گذر زمان رانت‌ها و عوامل فساد شناخته شده، کنار گذاشته شوند و اثبات شود در این فضای تحریمی که دشمنان خارجی و داخلی از هر سو اقتصاد و معشیت مردم را هدف قرار داده‌اند مردم پای کار هستند و با روحیه همدلی می‌توان از بحران خارج شد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

وی رسمیت بخشیدن به فضای کسب و کارها را نیز از اهداف دیگر صمت دانست.

به گفته این مقام مسئول در گذشته فعالان اقتصادی با فرآیند پرپیچ و خم، طاقت‌فرسا و فرسایشی برای دریافت مجوز مواجه می‌شدند که نتیجه این اقدام نارضایتی فعالان در شروع فعالیت کسب و کار بود و این موضوع به جای تسهیل گری برای فعالان این عرصه بیشتر اثر فرسایشی داشت.

وی به سامانه نوین اصناف اشاره کرد و گفت: ۳۸هزار واحد صنفی در استان فعال است.

مدیرکل صمت افزود: تعداد کل واحدهای صنفی استان ۳۸هزار و ۱۷۳واحد است.

وی به تعداد پروانه‌های صادره از زمان راه‌اندازی سامانه نوین اصناف در اسفند ۱۴۰۱ و پروانه‌های صادره استان اشاره و اظهار کرد: یک هزار و ۲۴۷ پروانه در استان صادر شده و پروانه‌های مرکز استان ۶۱۷ فقره است که بیشتر صنوف خواروبار، پوشاک، کیف و کفش، غذافروشان، مصالح ساختمانی و … را شامل می‌شود.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک