دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۱۲ - ساعت ۱۸:۳۳
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی:

۲۲ پرونده قضایی در حوزه میراث فرهنگی خراسان‌شمالی تشکیل شد

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی گفت: ۲۲ پرونده قضایی از ابتدای سالجاری تاکنون در حوزه جرائم تجاوز به حریم اماکن تاریخی، سرقت آثار و حفاری غیرمجاز در استان تشکیل شد.
۲۲ پرونده قضایی در حوزه میراث فرهنگی خراسان‌شمالی تشکیل شد,خراسان شمالی+بجنورد+میراث‌فرهنگی+خلیل حاجی زاده

به گزارش عصر اترک ، سرهنگ خلیل حاجی‌زاده اظهار کرد: در این بازه زمانی ۱۷ نفر با همکاری مردم و نهادهای انتظامی و امنیتی در خراسان شمالی دستگیر شدند.

وی افزود: همچنین ۴۷ فقره شی تاریخی توسط یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کشف و ضبط شد.

حاجی‌زاده با اشاره به صدور حکم سه سال حبس برای ۲ حفار غیرمجاز در تپه تاریخی گرمه، گفت: بر اساس این حکم تمامی ادوات حفاری غیرمجاز این افراد به نفع دولت ضبط شد.

وی تصریح کرد: با توجه به وظایف ذاتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حفظ و حراست از آثار و اموال تاریخی و فرهنگی، به محض دریافت گزارش‌ها و دستگیری متهمان، موضوع بلافاصله در دستور کار قرار می‌گیرد و در محاکم قضایی پرونده تشکیل و بر اساس قوانین و مقررات با این افراد برخورد می‌شود.

حاجی‌زاده با اشاره به افزایش حفاری‌های غیرمجاز در استان، یادآور شد: بسیاری از افراد در خراسان شمالی در جست‌وجوی گنج و پولدار شدن قدم به بیراهه‌ای پرخطر می‌گذارند که در اکثر مواقع نه تنها وقت تلف کردنی بیش نیست بلکه صدمات جانی و مالی گاه جدی برایشان در پی داشته است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی افزود: از مردم می‌خواهیم که آگاه باشند و تمدن و تاریخ ایران را به خاطر هیچ و پوچ نابود نکنند.

تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی ۶۲۱ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس است که از مجموع آثار ثبت شده در فهرست ملی کشور ۵۰۹ اثر تاریخی، ۴۲ اثر طبیعی، ۷۰ اثر ناملوس و تعداد ۱۱ اثر نیز ثبت جهانی شده است.

این استان با دارا بودن یک میلیون نفر جمعیت دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک