یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ساعت ۱۴:۱
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی :

۱۸ طرح بازآفرینی شهری خراسان‌شمالی در حال اجرا است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۱۸ طرح بازآفرینی شهری در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین در حال اجرا است که ۱۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
۱۸ طرح بازآفرینی شهری خراسان‌شمالی در حال اجرا است,خراسان شمالی+بجنورد+قاسم قاسمی+راه و شهرسازی+بازآفرینی شهری

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، قاسم قاسمی اظهار کرد: هشت طرح در بجنورد مرکز خراسان شمالی، ۶ طرح در شیروان و در اسفراین چهار طرح بازآفرینی شهری در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه امسال ۶ میلیارد تومان اعتبار به طرح های بازآفرینی شهری استان تخصیص یافته است افزود: پروژه‌های بازآفرینی شامل ساخت مجتمع فرهنگی-ورزشی، ساخت سرای محله، اصلاح و ساماندهی شبکه آب و فاصلاب بافت فرسوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بازآفرینی اولین خانه محله استان در سال ۱۳۹۷ در محله صادقیه بجنورد آغاز و کمبود اعتبار و مسایل فنی موجب توقف طرح شد و در نهایت سال ۱۳۹۹ با پیگیری های این اداره کل و با تصویب اعتبار فعال شد.

وی افزود: سرای محله، یک مجتمع فرهنگی-آموزشی است که مکانی برای اجرای فعالیت های فرهنگی، اقتصادی و آموزشی محسوب می شود که در این محلات احداث می شود.

پرداخت سه هزار ودیعه مسکن به مستاجران

قاسمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پرداخت ودیعه مسکن به مستاجران گفت: سال گذشته حدود سه هزار فقره تسیهلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شد.

وی افزود: سقف تسهیلات ودیعه مسکن ۴۰ میلیون تومان است و امسال هم ۱۴ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به ساکنان در بافت فرسوده شهری استان پرداخت شد.

قاسمی با بیان اینکه تاکنون مطالعات بازآفرینی شهری در سه شهر خراسان شمالی انجام شده است، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده در شهر بجنورد ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده و ۵۲۳ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی و در مجموع از ۶۷۷ هکتار بافت ناکارآمد شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه در شهر اسفراین هم ۱۰۵ هکتار بافت فرسوده مصوب شده شناسایی و تصویب شده است خاطرنشان کرد: همچنین در شیروان ۱۲۰ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد و وسعت سکونت‌گاه غیررسمی این شهر ۱۹۰.۸ هکتار ثبت شده است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک