جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۶ - ساعت ۱۳:۴۱
فرماندار اسفراین:

فرهنگ پیشگیری از مصرف مواد مخدر توسط دستگاه‌های متولی تقویت شود

مسلم غلامی، با بیان اینکه موضوع آموزش و پیشگیری در حوزه اعتیاد باید تقویت شود، گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید در آگاهی‌بخشی به مردم برای آموزش و پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر با توانمندی بیشتر کار کنند.
 فرهنگ پیشگیری از مصرف مواد مخدر توسط دستگاه‌های متولی تقویت شود,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک اسفراین؛ مسلم نوری در جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان با تأکید بر اینکه موضوع مواد مخدر صرفاً یک مسئله اجتماعی نیست اظهارکردن: برای مقابله با پدیده اعتیاد، برنامه‌ریزی و آموزش‌ها باید بر مبنای مبارزه باشد.

وی بر ضرورت افزایش سطح آگاهی افراد جامعه در زمینه خطرات و آسیب‌های اعتیاد تأکید کرد و افزود: اعتیاد به‌عنوان یک آسیب اجتماعی است و آموزش و شناخت خطرات و آسیب‌ها، مهم‌ترین اصل در مبارزه با اعتیاد است که در این صورت می‌توان بسیاری از آسیب‌های مرتبط به این حوزه را کاهش و از آن پیشگیری کرد.

فرماندار اسفراین آموزش هدف‌مند و سلسه‌مراتبی را یکی از راهکاری مهم در جهت توانمندسازی افراد عنوان کرد و افزود: این گونه آموزش‌ها برای متولیان فرهنگی مسئولیت ایجاد می‌کنند تا در جهت کاهش آسیب‌ها، مسئولانه‌تر رفتار کنند.

وی به تشکیل کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر توسط بهزیستی اشاره داشت و بر نقش مهم پیشگیری در راستای کاهش اعتیاد و معضلات ناشی از آن تأکید کرد و افزود: دستیابی به اهداف در این راستا نیازمند حرکت تمامی نهادها در مسیر سیاست‌های ابلاغی مبارزه با مواد مخدر است.          

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیز به چهار حوزه فعالیت این ستاد اشاره کرد و گفت: حوزه مقابله و امنیتی، ساماندهی معتادان، پیشگیری و درمان از حوزه‌های فعالیت این ستاد در کاهش و پیشگیری از مواد مخدر است.

نجفی از رشد صددرصدی آموزش و حرفه‌آموزی برای بهبودیافتگان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۸۰۹ نفر از بهبودیافتگان در کارگاه‌های مهارت‌آموزی آموزش‌دیده‌اند .

مدیرکل بهزیستی استان نیز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان اسفراین گفت: از ۱۶ مرکز ماده ۱۵ در سطح استان دو مرکز مربوط با این شهرستان جهت معتادان خود معرفی وجود دارد.

توحیدی مقدم همچنین از اجرای طرح یاریگران زندگی در سه روستای فرطان، کوشکی و کلاته میرزا رحیم این شهرستان خبر داد.

وی کارزار رسانه‌ای‌ پیشگیری از اعتیاد با پیام "آیا دوست فرزندت را می‌شناسی؟ را نیز یکی از اقدامات مهم بهزیستی در راستای پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد.

انتهای پیام/ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک