یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۰ - ساعت ۱۸:۴۶
استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:

ضرورت نهادینه شدن حکمرانی اسلامی در جامعه

استاندار خراسان شمالی گفت: لازم است در تحقق حکمرانی استانی، ساختار حکمرانی اسلامی هم نهادینه شود.
ضرورت نهادینه شدن حکمرانی اسلامی در جامعه ,خراسان شمالی+بجنورد+محمدرصا حسین نژاد+محمد مهدی‌نژاد نوری+حکمرانی اسلامی

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، محمدرضا حسین‌نژاد در همایش حکمرانی استانی گفت: لازم است در تحقق حکمرانی استانی، ساختار حکمرانی اسلامی هم نهادینه شود.


وی افزود: اگر بر اساس شرایط اقلیمی و سند آمایش بتوانیم مفهوم واقعی حکمرانی اسلامی را نهادینه کنیم و به چالش‌ها و الزامات به نحو تخصصی توجه کنیم، تعادل منطقی بین مطلق گرایی و تمرکز‌زدایی محقق خواهد شد که ویژگی حکمرانی منطقه‌ای و استانی در نظام حکومتی است.


استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: تصمیم‌گیری متمرکز باید در سرلوحه نظام اداری قرار گیرد تا اثر بخشی آن در ارکان مختلف جامعه ملموس‌تر شود.


وی عنوان کرد: حکمرانی متعالی در گرو مشارکت عمومی و اجتماعی آحاد جامعه است که این مهم باید بیش از پیش مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: حکمرانی متعالی یعنی راهبری و مدیریت جامعه به صورت سنجیده، کارآمد، در چارچوب قانون و تصمیم‌گیری منطقی و عادلانه همراه با پاسخگویی است.


معاون، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در این همایش گفت: حکمرانی خوب در گرو مشارکت عمومی و اجتماعی آحاد جامعه شکل می‌گیرد و تمرکز زدایی لازمه آن است.


سردار محمد مهدی‌نژاد نوری اظهار کرد: حکمرانی استانی باید در چارچوب حکمرانی ملی ولی با نگاه به شرایط و اقتضائات استان عمل کند.


وی بیان کرد: توجیه و همراه‌سازی مردمی با اصول حکمرانی باید در استان‌ها پررنگ‌تر و جدی‌تر دنبال شود تا شرایط برای توسعه کشور فراهم شود.


معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: حکمرانان استانی باید واقعیات موجود و فرصت‌های پیش رو را در داخل و بیرون استان با جزییات بیشتر شناسایی کند تا سیاست‌ها و اقدامات آن‌ها عملی‌تر و مؤثر باشد.


در پایان این همایش از هفت کتاب با محتوای حکمرانی متعالی رونمایی شد.

 

انتهای پیام/یزدانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک