پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ - ساعت ۱۰:۳۷

غافلگیری صیادان پرندگان شکاری و کشف یک بهله دلیجه در راز و جرگلان 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان راز و جرگلان از دستگیری یک نفر صیاد غیر بومی پرندگان شکاری در این شهرستان خبر داد.
غافلگیری صیادان پرندگان شکاری و کشف یک بهله دلیجه در راز و جرگلان ,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، سلیمان رخشا گفت: در راستای جلوگیری از تخلفات شکار و صید و برابر گزارش واصله مبنی بر حضور صیادان غیر بومی پرندگان شکاری مامورین یگان حفاظت شهرستان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: با رصد شبانه روزی چند روزه پس از اطلاع از محل اختفاء صیاد متخلف نسبت به دستگیری این فرد اقدام شده و از وی یک بهله دلیجه، یک قطعه کبوتر، قفس نگهداری پرندگان، تعدادی رشته تور و دام زنده گیری به همراه مقداری طناب کشف و ضبط شد.  
وی خاطر نشان کرد: هر ساله در نیمه دوم تابستان تا اواسط پاییز افراد سودجو از استان‌های جنوبی برای صید و زنده گیری پرندگان شکاری به استان خراسان شمالی مراجعه کرده تا با صید پرندگان ارزشمند شکاری آنها را جهت فروش به کشورهای حاشیه خلیج فارس انتقال دهند.
رخشا با بیان اینکه زنده گیری پرندگان شکاری موجب برهم خوردن زنجیره غذایی و تعادل اکوسیستم می‌شود، افزود: وجود پرندگان شکاری در کنترل جمعیت جوندگان و آفات کشاورزی نقش بسزایی دارد و در صورت از بین بردن یکی از اجزای چرخه طبیعت لطمات جبران ناپذیری به اکوسیستم منطقه وارد خواهد شد.
در همین رابطه یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از افزایش گشت‌های نامحسوس خود خبر داده و از کلیه شهروندان و علاقمندان به طبیعت درخواست می‌کند در صورت مشاهده هرگونه تخلف زنده گیری پرندگان شکاری مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.
لازم به ذکر است طبق مصوبه شماره ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست، جریمه زنده گیری دلیجه به لحاظ مطالبه ضرر و زیان مبلغ سیصد میلیون ریال تعیین شده است

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک