جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۶ - ساعت ۲۱:۱۶
امام جمعه اسفراین:

ولی فقیه نجات دهنده کشور در گردنه‌های سخت سیاسی، اقتصادی است

امام جمعه اسفراین گفت: هرگاه نظام در گردنه‌های سخت سیاسی، اقتصادی گیر کرده است تنها جایی که گرهگشایی داشته جایگاه ولایت بود.
ولی فقیه نجات دهنده کشور در گردنه‌های سخت سیاسی، اقتصادی است,

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه شهرستان اسفراین در گفتگو با خبرنگار عصراترک در اسفراین اظهارکرد: وقتی از حکومت اسلامی صحبت می‌شود و بنا است که هم در قانونگذاری، هم در قضاوت و هم در اجرا بر اساس اسلام، حکومت شود، باید یک جایگاهی وجود داشته باشد تا بتواند این نظارت را انجام دهد و در حکومت جمهوری اسلامی هیچ جایگاهی جز ولایت فقیه، برای ساماندهی امورات سه قوه نداریم.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از حکومت اسلامی می‌شود یعنی حکومتی که بر مبنای اسلام پایه‌ریزی شود و این پایه ریزی تنها از کانال ولایت فقیه انجام می‌شود بنابراین می‌گوییم ولایت فقیه در راس حکومت اسلامی قرار دارد چراکه هیچ دستگاهی از سه قوه که بتوانند خودشان از منابع دینی استفاده کند وجود ندارد.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: در زمان قیمت کبری، ولایت مطلقه فقیه حاکم است یعنی کسی که در تمام امورات حاکمیت دینی، نظر نهایی و فصل الخطاب را می‌دهد لذا ولاین فقیه یک جایگاه کلیدی و مهم در حکومت دینی است.
وی در مورد ویژگی‌های ولی فقیه گفت: اعتقاد ما این است که ولی فقیه جانشین امام زمان است، بنابراین جانشین امام زمان باید ویژگی‌هایی را داشته باشد که در خود امام زمان است غیر از عصمت زیر که عصمت یک ویژگی انتصابی است است بشر قادر به تشخیص عصمت افراد نیست اما در ویژگی‌های غیر عصمت مثل تقوا سیاستمدار بودن مدیر و مدبر بودن باید سرآمد جامعه اسلامی باشد.
امام جمعه اسفراین افزود: هدف از تشکیل حکومت اسلامی، عمل به اسلام است و اگر بخواهیم به اسلام عمل شود کسی که می‌تواند تضمین اسلامیت و حکومت را داشته باشد کسی جز ولی فقیه نیست، بنابراین جایگاه ولی فقیه به عنوان اساسی‌ترین مسئله است چرا که ما می‌گوییم نظام ما جمهوری اسلامی است یعنی حضور مردم در قالب اسلام که این قالب را ولی فقیه تعریف می‌کند.
حجت الاسلام موسوی اظهارداشت: اساس انقلاب و حاکمیت برای اجرایی ساختن احکام اسلامی است اما زمانی اسلام اجرایی می‌شود و وقتی ولی فقیه می‌تواند در راس مردم و جمهوری اسلامی قرار گیرد که مقبولیت مردمی داشته باشد.
وی گفت: چیزی که توانمندی را به ولی فقیه می‌دهد تا نظارت بر قوای سه گانه داشته و حاکمیت اجرایی شود، مسئله مقبولیت مردمی است لذا ممکن است شخصی بالاتر از ولی فقیه و ائمه باشد اما مقبولیت مردمی نداشته باشد.
وی تاکید کرد: هرگاه نظام در گردنه‌های سخت سیاسی، اقتصادی گیر کرده است تنها جایی که گره گشایی داشته جایگاه ولایت بود، چه در دفاع مقدس چه در مسائل تحریم و مسائل اقتصادی چه در مسائل رشد علمی فرهنگی و سیاسی ولایت جنبه کلیدی دارد و سفینه امت هست.

وی خاطرنشان کرد: ولایت فقیه در صحنه‌های مختلف کارگشا بوده است و هر گاه امت از ولایت فاصله گرفت اسیر گرگ‌های سیاسی می‌شود.

انتهای پیام/رضا زاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک