سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۹ - ساعت ۸:۰
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی:

۸۰ درصد صنعتگران خراسان شمالی در رشته دست بافته‌های داری مشغول به کارند

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۸ هزار صنعتگر در استان فعالیت می‌کنند که قریب به ۸۰ درصد در رشته دست بافته‌های داری مشغول به کارند.
۸۰ درصد صنعتگران خراسان شمالی در رشته دست بافته‌های داری مشغول به کارند,

به‌گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، پروانه کلاته، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی اظهارکرد: در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار صنعتگر در استان فعالیت می‌کنند که قریب به ۸۰ درصد در رشته دست بافته‌های داری مشغول به کارند؛ لذا با رفع موانع موجود در این رسته صنایع‌دستی خدمت بزرگی به توسعه این صنعت و رونق اقتصاد استان خواهد شد.

کلاته در خصوص صادرت صنایع‌دستی استان به‌ویژه گلیم و سفره کردی افزود: نبود ارزیاب در استان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات حوزه فروش و صادرات صنایع‌دستی در خراسان شمالی به شمار می‌رود که مقرر شد از طریق اداره کل گمرک استان پیگیری و این مشکل مرتفع شود.

وی ادامه داد: تهیه اطلس واحد گلیم و سفره کردی خراسان شمالی باتوجه‌به اینکه بجنورد به‌عنوان شهر گلیم سفره کردی شناخته شده است در دستور کار قرار گرفت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی گفت: در راستای ارتقای صنعتگران استان برگزاری دوره آموزشی رفو گلیم و سفری کردی و فرش دستبافت از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/ گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک