چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۴ - ساعت ۲۱:۲۸

پوستر «سوگواره ملی هنری عاشورا» در خراسان‌شمالی رونمایی شد

پوستر سوگواره ملی هنری عاشورا امروز (یکشنبه) در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان استان رونمایی شد.
پوستر «سوگواره ملی هنری عاشورا» در خراسان‌شمالی رونمایی شد,خراسان شمالی+بجنورد+رضا نوری+سوگواره ملی هنری عاشورا

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این آیین اظهار کرد: برای برگزاری هرچه باشکوهتر این سوگواره ملی که به میزبانی بجنورد است باید تمامی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی هم افزایی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری تصریح کرد: همچنین هیات های مذهبی، پیشکسوتان نسخه خوان و جامعه زنان با عاملان و برگزار کنندگان این رویداد بزرگ از لحاظ فکری یاری کنند.

وی با بیان اینکه هنرمندان باید هنر خود را در خدمت معارف اسلامی به ویژه حماسه عاشورا قرار دهند خاطرنشان کرد: برگزاری این سوگواره ملی فرصتی است تا هنرمندان و پیشکسوتانی در حوزه های هنری مصیبت خوانی(روزه خوانی) تعذیه خوانی شناسایی و استعدادیابی شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه بکارگیری هنر در خدمت اسلام وعاشورا بیانگر تواضع و فروتنی هنرمندان است، تاکید کرد: انسان های بزرگ در برابر مسایل بزرگ، تواضع دارند و ابراز ارادت به عظمت عاشورا نشانه درک و فهم صحیح انسان است

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: هر کسی که اقدامی برای عاشورا و بیان اهداف آن انجام می دهد در اصل بزرگی خویش را نشان داده و بکارگیری هنر در راه ترویج مکتب و فرهنگ عاشورا نشاندهنده کمالات بالای هنرمند است.

وی در ادامه به جایگاه امام حسین (ع) در بین مسلمانان بویژه شیعه و ایام محرم اشاره کرد و گفت: زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا وظیفه همه مسلمانان است و تاسوعا و عاشورا مظهر مقاومت و ایستادگی است.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: تاریخ تاکنون اقدامات فداکارانه زیادی به خود دیده اما هیچکدام از آنها مانند امام حسین (ع) و یاران باوفایش نبوده‌اند.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: جبهه امام حسین (ع) جبهه شرف، غیرت دینی، مردانگی و تقوا است و همه باید از این جبهه الگو گیری کنند.

سوگواره ملی هنری عاشورا به میزبانی خراسان شمالی در ۲ بخش رقابتی (انفرادی و گروهی) و آموزشی در تاریخ ۱۷ و ۱۸ مردادماه جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک