یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۲۸ - ساعت ۱۴:۵

پیاده‌روی به مناسبت روز جهانی بیابان‌زدایی در اسفراین برگزار شد

به مناسبت روز جهانی مبارزه با بیابان‌زایی و خشکسالی مراسم پیاده‌روی به طول چهار کیلومتر از اراضی میان‌دشت اسفراین انجام شد.
 پیاده‌روی به مناسبت روز جهانی بیابان‌زدایی در اسفراین برگزار شد,

به گزارش پایگاه خبری عصر اترک از اسفراین، به مناسبت روز جهانی بیابان‌زدایی مراسم پیاده‌روی با حضور فرماندار اسفراین و مدیرکل منابع طبیعی استان و جمعی از مسئولین محلی و استانی به طول چهار کیلومتر برگزار شد.

فرماندار اسفراین در حاشیه این مراسم گفت: از آن جایی که ۲۱ درصد بیابان‌های استان در این شهرستان قرار دارد کمک به بیابان‌زدایی ضروری است .

مسلم نوری ادامه داد: باتوجه‌به اینکه بیشترین گستره مراتع در معرض بیابانی شدن مربوط به نواحی جنوبی این شهرستان است در صورت تداوم خشکسالی، می‌طلبد اجرای طرح‌های مقابله با بیابان‌زدایی و تثبیت و احیاء بیابان‌ها به طور ویژه موردتوجه قرار گیرد.

وی گفت: احیاء مناطق بیابانی به اقتصاد و معیشت ساکنین حاشیه این مناطق کمک خواهد کرد .

فرماندار اسفراین همچنین اقدامات مؤثر منابع طبیعی و مشارکت مردم در راستای حفظ و احیای بیابان‌ها و جلوگیری از تخریب این مناطق را مهم دانست.

اسدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در ادامه گفت: بیابان‌زایی بر اثر عوامل طبیعی مانند کمبود بارندگی و کاهش پوشش گیاهی و عوامل انسانی مانند دخل و تصرف در طبیعت ایجاد می‌شود که پوشش گیاهی و مراتع در اثر عبور و مرور کاهش می‌یابد.

وی بر مشارکت و همراهی مردم در فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی حفظ و حراست بیابان‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک