شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ساعت ۸:۱۲
جانباز هشت سال دفاع مقدس:

هدف نهایی وحدت تشکیل دولت بزرگ اسلامی است

جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: دغدغه اصلی امام خمینی (ره) وحدت بین مسلمانان و تشکیل دولت بزرگ اسلامی بود.
هدف نهایی وحدت تشکیل دولت بزرگ اسلامی است,

 جانباز غلامحسین لنگری، جانباز هشت سال دفاع مقدس در گفت و گو با پایگاه خبری عصراترک از اسفراین، در رابطه با علت تداوم انقلاب بعد از ۲۲ بهمن گفت: در حالی که هنوز تب و تاب انقلاب در جامعه وجود داشت امام خمینی تصمیم گرفت برای تعیین نوع نظام سیاسی، همه پرسی برگزار کند.

وی با بیان اینکه انتخابات تعیین نظام سیاسی هیچ مورد مشابه دیگری ندارد، اظهارکرد: در همه کشورهایی که تجربه انقلاب سیاسی و تغییر نظام را داشته اند حداکثر شورای انقلاب یا عناوین مشابه ای که معرف سازمان تصمیم گیری رهبران انقلاب ها هستند، در قالب جمع محدودی و آن هم در فاصله طولانی از زمان پیروزی قانون اساسی را تدوین و احیاناً به آرای عمومی می‌گذارند، اما امام خمینی (ره) در همان ماه‌های اول این همه پرسی را برگزار کردند و تصمیم و اراده جمعی را اصل و چرخ دنده حرکت رو به جلوی نظام دانستند.

لنگری ادامه داد: اگر بخواهیم مروری به مسیر انقلاب تا امروز داشته باشیم می‌بینیم خواسته‌هایی که از زمان دورتر از سال ۵۷ مطرح شد طی مرور زمان روح و رسایی بیشتری پیدا کرد و نهایتاً در مقطع بهمن ۵۷ به نتیجه خود رسید.

وی ادامه داد: امام از همان ابتدای انقلاب شعار محوری و اساسی ( نه شرقی و نه غربی) را مطرح کرد که بانی آن هیچ حزب و تشکلی نبود چرا که هر کدام از گروه‌های سیاسی یا حزب سیاست‌پیشه‌ای وقتی به قدرت می‌رسند ممکن است شعار را به اقتضای زمان تغییر دهند، ولی امام و مردم ایران از همان ابتدای انقلاب این شعار را که نشان از عدم وابستگی جریان انقلاب به سایر قدرت‌ها بود را مطرح کردند و عملاً دست هر جریان بیرونی از ایران قطع شد و اجازه ورود و نفوذ به سیاست‌پیشگان وابسته به غرب و شرق را نیز نمی‌داد، امام با تکیه بر این شعار بنای انقلاب را چیدند و خودباوری را به مردم القا کردند.

جانباز هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: مبارزه‌ای که امام و انقلاب با دنیای غرب و شرق شروع کرد با نوع مبارزه‌های قبلی متفاوت بود.

وی افزود: در آن زمان، هنگام فروپاشی بلوک شرق اکثر کشور ها به سمت غرب و آمریکا سوق پیدا کردند و آمریکا را به عنوان ارباب خود برگزیدند، اما امام با تکیه بر همان شعاری که مطرح کرده بود، و با باور به توانایی ملت ایران و پشتوانه نظام اسلامی و حکومت اسلامی که برگرفته از حکومت بی‌نظیر امام علی علیه السلام و عدالت ایشان در دوران حکومت‌شان بود این نظام را پایه‌ریزی کردند، و به مردم عدالتخواه و آزادیخواه جهان نشان دادند، که می‌شود بدون تکیه بر ابر قدرت‌های نامشروع غرب و شرق و فقط با توکل به خدا و اعتقاد به برپایی حکومت عدل الهی انقلاب کرد.

وی دلیل اصرار بنیان‌گزار انقلاب اسلامی به وحدت کلمه بین مسلمانان را این گونه تشریح کرد: وحدت و اتحاد سیاسی مسلمانان از دغدغه‌ها و اهداف اصلی امام رحمت الله، چه پیش از انقلاب و چه پس از آن بود که همین امر باعث شد ایشان از شخصیت‌های برجسته تاریخ باشند.

لنگری ادامه داد: به عقیده امام خمینی وحدت یکی از مهمترین راهبرد‌ها برای همدلی مسلمانان به ایستادن در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی است.

وی گفت: وحدت بین شیعه و سنی این نیست که یکی از این دو مذهب اعتقادات خود را کنار بگذارد، وحدت در نظر امام رحمت الله اینطور تعبیر می‌شود که بین مسلمانان جهان یکسری اشتراکات و اصولی وجود دارد که امکان تحقق وحدت اسلامی به راحتی امکان‌پذیر می‌کند، مثل: خدای یگانه، پیامبر واحد، کتاب آسمانی مشترک.

وی افزود: امام خمینی بارها از وحدت بین مسلمانان و امت اسلامی صحبت میان آورده و رمز پیروزی و بقای و تداوم انقلاب اسلامی را وحدت می‌داند.

غلامحسین لنگری در پایان اشاره کرد: هدف نهایی امام خمینی از ایجاد وحدت نزدیک شدن دولت‌های اسلامی و تعمیق روابط آنان با یکدیگر و کاهش اختلافات و تنش‌ها و در مرحله نهایی با تشکیل دولت بزرگ اسلامی به کمال خواهد رسید و بدین طریق آرزوی واقعی جهان اسلام محقق خواهد شد.

انتهای پیام/رضازاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک