شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۲ - ساعت ۱:۳۷
امام جمعه شهرستان اسفراین،

عدالت بعد از انقلاب اسلامی معنا پیدا کرد

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: بعد از انقلاب اسلامی با برقراری انتخابات توسط مردم یکی از مصادیق بزرگ عدالت معنا شد.
عدالت بعد از انقلاب اسلامی معنا پیدا کرد ,

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی امام جمعه شهرستان اسفراین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری عصراترک از اسفراین، یکی از اهداف امام خمینی رحمت الله علیه را از انقلاب اینطور بیان کرد: در شرایط گذشته حاکمیت رژیم پهلوی در رابطه با مسئله معنویت عقلانیت و عدالت هیچکدام در جامعه بروز و ظهور نداشت، در شرایط گذشته قبل از انقلاب شاهد، ضد ارزش ها بودیم، در رابطه با مسئله دینی هم صرفاً یک سری اطلاعات و اعمال ظاهری سطحی و پوسته‌ای بود که هیچکدام ریشه و بنیه‌ای عقلانی در آن دیده نمی شد.

وی افزود: امام خمینی (ره) توانست اقدامات بسیار ارزشمندی را در جامعه به وجود آورد چه در عرصه معنویت و زنده کردن مساجد، حسینیه ها، مراکز دینی و همچنین قرآن، که همواره رژیم پهلوی در رابطه با تخریب آنها تلاش جدی داشت.

امام جمعه اسفراین اظهار کرد: در رابطه با مسئله عقلانیت هم که امام روی آن حساس بودند که دینداری، اعتقادات اخلاقیات مستند به مسائل عقلی باشد، چرا که اگر انسانی اعتقاداتش بر اساس عقلانیت پیش برد مسلما ثبات قدم بیشتری در آن راه خواهد داشت.

حجت الاسلام موسوی انتخابات را یکی از بزرگترین مصادیق عدالت در جامعه دانست و ادامه داد: تعیین سرنوشت ملت ایران توسط مردم و تقسیم مسئولیت‌ها بر اساس عدالت بوده است.

وی افزود: مردم از موهبت‌های الهی و منابع کشور برخوردار شدند و تلاش بر این شده که افراد ضعیف هم در آن سهیم باشند؛ در گذشته چند درصد از روستاییان برق و آب و گاز تلفن به امکانات دیگر داشتند مثل: مسائل بهداشتی و صدا و سیما اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش های شبانه روزی امام خمینی و روشنگری ایشان شاهد برقراری عدالت هستیم که اگر عده ای در مرکز کشور از موهبتی برخوردار شدن صرفاً مخصوص آنان نباشد، بلکه در تمام نقاط ایران اسلامی نیز از آن توانمندی ها بهره می گیرند.

وی بیان کرد: در رابطه با عدالت معنوی بعد از انقلاب شاهد این هستیم که رشد چشمگیری در خدمات عمومی کشور داشته ایم، مثلاً شاهد آن هستیم که در عرصه علم و دانش فرزندان این ملت از امکانات نظام مقدس جمهوری اسلامی در دورترین نقاط کشور نیز استفاده می کنند حتی یک کلاس با یک دانش آموز نیز دایر می شود.

وی خاطر نشان کرد: برخی اتفاقاتی که در دوران رژیم پهلوی صورت می گرفت و از قدرت خودشان سوء استفاده می کردند و زمین های مردم را در زمان رضاخان می گرفتند، و منابع زیادی را به نام خودشان در اختیار خودشان قرار می دادند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: امام خمینی رحمت الله برای برقراری عدالت اقتصادی در جامعه به دنبال تاسیس بنیاد مستضعفین و کمیته امداد بود که شاهد این هستید که در این دو نهاد مقدس چه خیرات و برکاتی را در جامعه به وجود آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان به امنیت کشور اشاره کرد و افزود: ایجاد نگهبانی و امنیت توسط سپاه یکی دیگر از ابتکارات امام راحل بود که در دفاع مقدس شاهدش بودیم. اگر سپاه بسیج نبود مطمئناً ایران اسلامی ما بدتر از زمان قاجار، هر قسمتش به دست یکی از مستکبرین عالم می‌افتاد، که با این ابتکار، امام توانستند عزت و استقلال کشور را به بهترین شکل برقرار کنند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در عملکرد همچون امام راحل است و شعار نه شرقی نه غربی را در استکبار ستیزی به نحو عالی اجرا می‌کنند و باعث شده‌اند، عزت، اقتدار و افتخار نسیب ملت ایران شود‌.

 

انتهای پیام/رضازاده

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک