سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ - ساعت ۰:۱۶

شهید وهب اصغری راد، همرزم شهید کاوه

شهید وهب اصغری راد در سال ۱۳۴۱ در شهرستان جاجرم به دنیا آمد و بعد از ۲۲ سال گذران عمر با ۸۰ درصد جانبازی در ۸۷/۰۹/۲۱ در بجنورد شهید شد.
شهید وهب اصغری راد، همرزم شهید کاوه,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، شهید وهب اصغری راد، از سال ۵۵ با آنکه سن‌وسال زیادی نداشت همراه دوستانش اعلامیه‌های حضرت امام (ره) را در جاجرم پخش می‌کردند و همیشه تحت تعقیب ژاندارمری بودند.

چند باری هم دستگیر شدند و مورد آزار و شکنجه مأموران رژیم قرار گرفتند، از آنها تعهد می‌گرفتند تا دست از مبارزه بردارند؛ ولی بعد از آنکه آب‌ها از آسیاب می‌افتاد آنها فعالیت خود را آغاز می‌کردند و دست از مبارزه خود برنمی‌داشتند.

وی در سال ۱۳۵۹ ازدواج کردند و بعد از مدتی به بجنورد نقل‌مکان کردند و برای همیشه ساکن آنجا شدند که حاصل زندگی آن‌ها پنج پسر به نام‌های جواد، مجتبی، علی، روح‌الله و ابوالفضل بود.

شهید در تاریخ ۱۳۶۰/۰۸/۰۹ به عضویت سپاه در آمد و در همان جا دوره‌های آموزشی را طی کرد.

شهید اصغری راد در کنار شهید محمود کاوه در واحد مخابرات فعالیت می‌کرد و وقتی سردار کاوه مسئولیت‌پذیری وی را دید او را به‌عنوان فرمانده گردان بیسیم چه ویژه شهدا انتخاب کرد.

شهید در عملیات زیادی از جمله: فتح‌المبین - لیله القدر، والفجر ۹، قادر و بدر شرکت کرد و در بسیاری از عملیات ها مجروح می‌شد؛ ولی بعد از بهبودی مختصری دوباره به جبهه برمی‌گشت.

وی در عملیات والفجر ۹ به علت ترکش خمپاره از ناحیه کتف، ریه، شکم، پای راست و کمر مجروح شد همچنین در مورخه ۱۳۶۴/۱۱/۲۹ از ناحیه نخاع و در مورخه ۱۳۶۵/۰۹/۰۲ در حین مأموریت در بین راه سنندج و کامیاران بر اثر سانحه تصادف قطع نخاع و به بیمارستان فیض اصفهان اعزام شد.

شهید از سن ۲۴ سالگی تا شهادت عمر شرافتمندانه‌ای را روی ویلچر گذراندند وی ۸۰ درصد بدنش را فدای پاسداری از این کشور کرد که بعدها برای تسکین دردهایشان به مرکز توان‌بخشی امام رضا (ع) مشهد گذراندند و بارها مورد عمل قرار گرفتند. سرانجام در اواسط مهر ۱۳۸۷ در مورخه ۱۳۸۷/۰۹/۲۱ در مشهد (بیمارستان امام رضا (ع)) به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک