دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ساعت ۹:۴
رئیس حفاظت محیط زیست جاجرم:

میاندشت جاجرم دومین زیستگاه بزرگ آهوی کشور شد

رئیس حفاظت محیط زیست جاجرم گفت: منطقه میان دشت جاجرم که اواسط دهه هشتاد زمزمه های خروج آن از لیست مناطق حفاظت شده به گوش می رسید امروز در لیست بهترین زیستگاههای آهوی کشور قرار داشته و به لحاظ رشد کمی جمعیت بعد از منطقه موته اصفهان در رتبه دوم کشور قرار دارد .
میاندشت جاجرم دومین زیستگاه بزرگ آهوی کشور شد,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، احمد صفرزاده اظهارکرد: نتایج سرشماری پاییزه حیات وحش و بررسی دوربین‌های تله ای نشان می‌دهد پناهگاه حیات وحش میاندشت در وضعیت مطلوبی به لحاظ تعداد و تنوع زیستی قرار دارد.

 

وی افزود:  بیش از ۹۰ گونه پرنده ، ۳۰ گونه پستاندار و ۲۵ گونه خزنده در میاندشت وجود دارد که در این میان وجود گونه های در حال انقراض و حمایت شده از جمله گربه سانانی چون یوزپلنگ آسیایی،گربه شنی،گربه وحشی ، کارکال و پرندگانی چون هوبره، عقاب طلایی  عقاب شاهی ، عقاب صحرایی،کرکس مصری و ... حکایت از اهمیت فوق العاده زیستگاهی دارد.

 

صفرزاده افزود: جمعیت گونه شاخص آهوی گواتردار ایرانی به عنوان طعمه اصلی یوزپلنگ، در سرشماری پاییزه حیات وحش نشان از رشد بی‌نظیر این گونه در منطقه دارد  منطقه ای که اواسط دهه هشتاد زمزمه های خروج آن از لیست مناطق حفاظت شده به گوش می رسید امروز در لیست بهترین زیستگاههای آهوی کشور قرار داشته و به لحاظ رشد کمی جمعیت بعد از منطقه موته اصفهان در رتبه دوم کشور قرار دارد .

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک