چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۳۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۳۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۹/۰۶ - ساعت ۱۰:۲۴

سبک جدید سینه زنی در یک محفل مذهبی تهران

روزنامه «جمهوری اسلامی» در ستون «جهت اطلاع» خود از ابداع سبک جدیدی از سینه زنی در یکی از محافل مذهبی تهران خبر داده و نوشته است: در یکی از محافل مذهبی تهران، تعداد معدودی از عزاداران با سبک جدیدی به سینه زنی پرداخته اند که نه تنها هیچ شباهتی به سینه زنی ندارد، بلکه نوعی رقص محسوب می شود!
به گزارش اترک نیوز به نقل از ایرنا ، این روزنامه افزوده است: در فیلمی که از این محفل به شبکه های مجازی راه یافته، فضای مجلس سیاهپوش شده دیده می شود و شعارهای عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نیز بر دیوارهای آن نصب گردیده و مداح جلسه اشعاری را با آهنگ خاصی می خواند که عزاداران منطبق با آن آهنگ در داخل مجلس دایره وار به حرکت در می آیند و به جای سینه زدن با بلند کردن یک پا و بردن دست ها به بالای سر و کوبیدن آنها به یکدیگر بدن خود را به حرکت در می آورند و بعد از یک قدم جلو رفتن هر دو نفر از آنها رو به روی هم قرار می گیرند و دست های خود را در حالی که تا جلوی شکم هایشان پائین می آورند بار دیگر آنها را به هم می کوبند. این حرکت، در طول مدت به اصطلاح عزاداری تکرار می شود و کسانی که این حرکت را انجام می دهند دایره وار در صحنه می چرخند. 
 
جمهوری اسلامی می نویسد: به نظر می رسد نظارت بر عزاداری ها توسط دستگاه های ذی ربط به منظور جلوگیری از انحراف ضروری است.
 
روزنامه جمهوری اسلامی در خبر دیگری در همین ستون نوشته است: از قزوین خبر می رسد گاز تعدادی از مساجد این شهر به دلیل بدهی قطع شده است. این اقدام موجب شده مردم این شهر با انتشار اطلاعیه هائی از مسئولین سؤال کنند: 'چرا گاز بسیاری از مساجد را در فصل سرما و آنهم در ماه محرم و صفر که حضور مردم به مساجد بیشتر است، قطع می کنند؟' با توجه به اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، آب، برق و گاز مساجد و اماکن مذهبی رایگان است، مردم خواستار وصل شدن گاز مساجد شده اند به ویژه آنکه بسیاری از مساجدی که گازشان قطع و پلمپ شده، در مناطق محروم و کم برخوردار قرار دارند. 
 
منبع: جمهوری اسلامی
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک