سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ساعت ۷:۱
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شیروان:

۵۰۰ تن ماهی در شیروان تولید شد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شیروان گفت: ۵۰۰ تن ماهی گرمابی و سردابی سال ۱۴۰۲ در این شهرستان تولید و روانه بازار شد که به نسبت سال قبل از آن هفت درصد افزایش یافت.
۵۰۰ تن ماهی در شیروان تولید شد,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایرنا، محمدصادق رضاقلی‌زاده اظهارکرد: تولید این میزان ماهی از ۲۴ مزرعه فعال سردآبی و ۲۰ مزرعه گرمابی بوده است.

وی با بیان اینکه برداشت ماهی گرمابی از آبان و آذرماه آغاز می شود افزود: ۲۰ نفر در استخرهای پرورش ماهی شهرستان اشتغال دارند که امسال با توسعه مزارع پرورش ماهی ۲۰ نفر دیگر به این آمار اضافه خواهند شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شیروان، آمور، کپور، فیتوفاگ و قزل آلا را از ماهیان تولیدی شهرستان برشمرد و ادامه داد: بیشترین تولید ماهی در این شهرستان قزل‌آلا است که برای فروش به سایر استان ها ارسال می شود.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات توسعه استخرهای پرورش ماهی، تامین نهاده و خوراک ‌ماهی به پنج نفر از متقاضیان پرداخت شد.

رضاقلی زاده، اشتغال و درآمدزایی را از مزایای توسعه بخش پرورش ماهی دانست و گفت: رویکرد توسعه این استان بر مدار کشاورزی است و همزمان از آب ذخیره استخرها برای پرورش ماهی و کشاورزی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه منابع‌ آبی استان برای پرورش ماهیان گرمابی و سردابی مناسب است تصریح کرد که ظرفیت و پتانسل تولید انواع ماهی در استان وجود دارد و از بهره برداران بخش کشاورزی، جوانان دانش آموخته این بخش می خواهیم در این بخش ورود و درآمدزایی خوبی خواهد داشت.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک