دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس یاداشت | کد خبر: ۲۸۸۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ساعت ۱۸:۹
یادداشت؛

عملیات وعده صادق ضعف ارتش صهیونیستی را آشکار کرد

عملیات وعده صادق بار دیگر ضعف ارتش صهیونیستی را آشکار کرد و نشان داد این رژیم تا چه اندازه به تجهیزات دفاعی آمریکا و سایر متحدانش نیاز دارد.
عملیات وعده صادق ضعف ارتش صهیونیستی را آشکار کرد,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، شناخت دشمن و بیان شیوه‌های مقابله با آن یکی از مباحث مهمی است که در قرآن کریم بیان شده است از نگاه قرآن دشمن به چند دسته تقسیم می‌شود؛ مانند شیطان، یهود، مشرکان، منافقان، کافران و ...

شیوه‌های کلی مبارزه دشمنان نیز از منظر قرآن موارد مختلفی است که از آن جمله است: ایجاد تردید و تحیر به منظور سست نمودن اعتقادات، ایجاد اختلاف و تفرقه برای از بین بردن اتحاد و ایجاد شکاف در صفوف مستحکم مؤمنان، جنگ روانی می‌باشد.

هدف دشمنان از چنین رفتارهایی القای یأس و ناامیدی در مردم و روی برگرداندن از اولیاء الله و دستورات الهی است. از سوی دیگر، قرآن کریم استراتژی‌های متعددی را برای مبارزه با دشمنان ارائه نموده است که برخی از آنها عبارتند از: تجهیز به قدرت ایمان، افزایش قدرت نظامی، ممنوعیت دوستی با بیگانگان و جهاد و مبارزه.

 حمله به پایگاه‌های نظامی رژیم اشغالگر قدس که با رمز مقدس «یا رسول الله» و در راستای اعمال حق ذاتی و مشروع دفاع از تمامیت ارضی کشور و بر اساس مفاد منشور سازمان ملل متحد صورت گرفت، درس عبرتی به دشمنان ملت ایران خصوصاً استکبار جهانی داد و ثابت کرد، اگر دشمن در گستاخی‌های خود از خطوط قرمز نظام اسلامی عبور کند، با پاسخ قاطع و کوبنده‌ای مواجه خواهد شد.

در همین راستا عملیات وعده صادق که به نوعی در امتداد عملیات طوفان الاقصی و شرارت‌های اخیر رژیم منحوس صهیونیستی صورت گرفت می‌تواند پیام‌ها و دستاوردهای مختلفی را به همراه داشته باشد از جمله:

۱-به هم ریختن محاسبه‌های همه کسانی که تصور می‌کردند که کشور ما از داخل خاک خود اقدامی علیه اسراییل انجام نمی‌دهد.

 

۲- کشور ما در این عملیات از بخش بسیار کمی از قدرت نظامی بازدارنده خود استفاده کرد؛ قدرتی که علی‌رغم تحریم‌های سنگین اعمال شده علیه این کشور همچنان روند صعودی دارد

 

۳-پاسخ کشور ما دقیق و مدبرانه بود و نشان داد در حالی که صهیونیست‌ها تنها می‌توانند غیرنظامیان بی‌گناه و زنان و کودکان بی‌دفاع را قتل‌عام کنند، اما ایران با وجود اینکه امکان و قدرت آن را داشت، به هیچ وجه غیرنظامیان را در اراضی اشغالی هدف قرار نداد و همه مواضعی که مورد هدف قرار گرفتند نظامی بودند.

 

۴-عملیات وعده صادق یک بار دیگر ضعف ارتش صهیونیستی را آشکار کرد و نشان داد این رژیم تا چه اندازه به تجهیزات دفاعی آمریکا و سایر متحدانش نیاز دارد.

 

البته همه این‌ها نتایج اولیه عملیات تلافی جویانه ایران در عمق اراضی اشغالی بوده و ابعاد راهبردی گسترده‌تر آن در آینده روشن خواهد شد و قطعا مرحله بعد از عملیات «وعده صادق» در منطقه مانند قبل از آن نخواهد بود.

یادداشت از محمدهادی حیدریان ،کارشناس ارشد مدیریت و مدرس دانشگاه

انتهای خبر/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک