پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ساعت ۸:۲۸
در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در خراسان شمالی؛

یک‌هزار و ۶۷۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد معدوم شد

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در استان، یک هزار و ۶۷۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد معدوم شد.
یک‌هزار و ۶۷۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد معدوم شد,

ابراهیم تقوایی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک اظهار کرد: در استان طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی طی ۱۹ اسفندماه گذشته تا ۲۲ فروردین‌ماه جاری اجرایی شد.

وی گفت: طی این مدت، در راستای اجرای این طرح در استان اکیپ‌های ثابت با تعداد ۱۸ نفر و اکیپ‌های سیار نیز با تعداد ۳۶ نفر از پرسنل دامپزشکی استان از یک هزار و ۲۰۰ واحد تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی بازرسی و نظارت‌های مستمر را انجام دادند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه طی این مدت چهارهزار و ۱۱۲ مورد بازدید از این مراکز در استان انجام شده است، اعلام کرد: در این مدت، از این مراکز دو هزار و ۹۱ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیرقابل‌مصرف انسانی، ضبط و یک هزار و ۶۷۸ کیلوگرم فرآورده دامی فاسد و غیرقابل‌مصرف معدوم‌سازی شدند.

وی افزود: در این زمینه یک مرکز متخلف نیز پلمپ شد.

تقوایی در ادامه به امر نظارت بهداشتی بر روند کشتار دام و طیور در کشتارگاه‌های استان توسط کارشناسان دامپزشکی استان نیز اشاره و اظهار کرد: در استان ۹ واحد کشتارگاه صنعتی و سنتی دام و سه واحد کشتارگاه صنعتی طیور وجود دارد.

وی افزود: در استان، روزانه نظارت بهداشتی بر روند کشتار دام و طیور در مراحل قبل، در حین و پس از کشتار آنها توسط ناظران بهداشتی دولتی و خصوصی در این کشتارگاه‌ها انجام می‌شود که پس از تأیید سلامت و نشانه‌گذاری لاشه‌های دام و طیور، این فرآورده‌ها به واحدهای عرضه ارسال می‌شوند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: طی ۱۹ اسفندماه گذشته تا ۲۲ فروردین‌ماه جاری در این کشتارگاه‌ها بر کشتار شش هزار و ۱۱۵ رأس دام سبک همچنین بر کشتار ۵۹۹ رأس دام سنگین و بر کشتار دو میلیون و ۱۲۲ هزار و ۲۸۴ قطعه مرغ زنده نظارت بهداشتی انجام شد.

تقوایی افزود: طی این مدت به میزان ۲۸۷ هزار و ۲۲۲ کیلوگرم گوشت قرمز و چهار میلیون و ۲۳۰ هزار و ۷۱۲ کیلوگرم گوشت سفید استحصال و به مراکز عرضه ارسال شدند.

انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک