پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ساعت ۶:۴۱
استاندار خراسان‌شمالی اعلام کرد:

افزایش نقش‌آفرینی عشایر استان در راستای جهش تولید

استاندار خراسان شمالی از تدوین نظامنامه برای عشایر و بهبود شرایط عشایر در مسیر افزایش تولید و هدفگذاری استان برای نقش‌آفرینی بیشتر عشایر در تحقق جهش تولید خبر داد.
 افزایش نقش‌آفرینی عشایر استان در راستای جهش تولید,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد اظهار داشت: با توجه دقیق و برنامه‌ریزی شده به وضعیت عشایر می‌توان در تولید گوشت قرمز جهش ایجاد کرد و با تکمیل زنجیره ارزش گوشت، منافع بیشتری را به عشایر رساند که موجب تقویت این قشر مولد و پایداری تولید خواهد شد .

 
استاندار افزود: سال گذشته، خدمات‌رسانی به عشایر در استان خراسان شمالی افزایش داشت و استان در شاخص‌های عمومی و اختصاصی از جمله توزیع نهاده‌های دامی و ارائه تسهیلات و ... از حدود رتبه ۱۵ به رتبه ۳ ارتقا یافت و این خدمات با تلاش استان در حوزه تکمیل زنجیره ارزش گوشت قرمز و رفع سایر مشکلات جامعه عشایری در سال جاری ادامه خواهد یافت.

حسین‌نژاد ایجاد میدان انتظار دام برای فروش و حذف دلال و ایجاد کشتارگاه، و صنایع بسته‌بندی را از نیازهای استان در تکمیل زنجیره گوشت عنوان کرد و خواستار نقش‌آفرینی تعاونی عشایری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه‌ها شد.

وی تولید ۷ هزار تن کوشت قرمز، ۷۰۰ تن پشم، ۴هزار و ۵۰۰ تن شیر و ۴۵۰ تن پنیر در سال توسط عشایر را به نسبت متوسط کشوری مناسب و سرانه دام عشایری استان را بیش از متوسط کشور دانست و گفت: بخشی از زنجیره ارزش گوشت، تامین خوراک دام است و وضعیت مراتع با نزولات آسمانی هم در ییلاق و هم در قشلاق مناسب است و امید افزایش تولید عشایر استان هم در حوزه گوشت و هم دستبافته‌ها و صنایع دستی را داریم.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک