دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس یاداشت | کد خبر: ۲۸۸۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ساعت ۱۱:۶
یادداشت؛

حجاب، امری قانونی است

جنبه دیگر در مسئله حجاب، توجه به آن از منظر قوانین است که در این خصوص حجاب حکمی قانونی دارد و رعایت قانون بر همگان، چه معتقدان به شرع و چه غیر معتقدان واجب است.
حجاب، امری قانونی است,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم؛ (مقام معظم‌رهبری حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: اطمینان دارم کسانی که در زمینه حجاب سهل‌انگاری دارند، دلبسته اسلام و نظام هستند و باید به این چشم به آن‌ها نگاه کرد.)

در قضیه تحمیل چالش حجاب دخالت بیگانگان واضح و آشکار بود.

۱۴۰۳/۰۱/۱۵

همان‌طور که معظم‌له فرمودند، گروهی با برنامه‌ریزی و نقشه کشیدن، حجاب را به یک مسئله تحمیلی تبدیل کردند. در این میان اهمیت و ضرورت توجه بیش از پیش به این موضوع از جنبه‌های فقهی، قانونی و ملاحظات جانبی(دخالت بیگانگان در قضیه حجاب از طریق رسانه ) بسیار زیاد و قابل توجه بوده و نیاز است به طرق مختلف از جمله اقدامات تبیینی بیشتر بدان پرداخته شود و گروه‌های تاثیرگذار و جامعه نخبگان می بایست در بخش‌های مختلف بدان بپردازند.

جنبه دیگر در مسئله حجاب، توجه به آن از منظر قوانین است که در این خصوص حجاب حکمی قانونی دارد و رعایت قانون بر همگان، چه معتقدان به شرع و چه غیر معتقدان واجب است.

لذا با توجه به اهمیت آن از ابعاد فقهی و قانونی و دست داشتن بیگانگان در آن، لازم است مواضعمان را متناسب با این واقعیت تنظیم کنیم و انتظار است دولت و قوه قضائیه در عمل به مسئولیت های شرعی و قانونی خود اهتمام بیش از پیش داشته باشند.

محمدهادی حیدریان، کارشناس‌ارشد مدیریت و مدرس دانشگاه

انتهای خبر /م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک