دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۰ - ساعت ۱۱:۴۷
مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان:

خراسان شمالی کمترین تورم غذا را دارد

مدیرکل صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، خراسان شمالی در شاخص قیمت خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کمترین تورم را داشته است.
خراسان شمالی کمترین تورم غذا را دارد,

حسن حاجی‌بگلو در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری عصر اترک اظهار کرد: طی اسفندماه سال گذشته بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالیانه مواد غذایی در تمامی استان‌های کشور روند کاهشی داشته است و خراسان شمالی کمترین تورم سالیانه را با سی و پنج ممیز سه درصد را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: بر اساس این گزارش، استان اردبیل بیشترین تورم سالیانه را با چهل و هفت ممیز چهار درصد و استان خراسان شمالی کمترین تورم سالیانه را با سی و پنج ممیز سه درصد در میان استان‌های کشور داشته است.

حاجی‌بگلو گفت: در اسفندماه تورم نقطه‌ای در کشور با روند کاهشی روبرو بوده که تورم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها نیز از این قضیه مستثنی نبوده است و نرخ تورم نقطه‌ای خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در اسفندماه بیست و پنج درصد گزارش شده است که نسبت به بهمن‌ماه ۶.۶ واحد کاهش داشته است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی اضافه کرد: در اسفندماه شدت کاهش تورم نقطه‌ای در خانوارهای شهری بیشتر از خانوارهای روستایی بوده است به‌طوری که نرخ تورم نقطه‌ای مواد غذایی در خانوارهای شهری بیست و پنج درصد و در خانواده‌های روستایی بیست و سه درصد بوده است؛ بنابراین خانواده های روستایی هزینه بالاتری را نسبت به خانوار های شهری متحمل شده اند.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک