دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۰ - ساعت ۱۱:۳۸
امام جمعه شیروان:

حضور مردم در عرصه سبب رونق تولید می‌شود

امام جمعه شهرستان شیروان گفت: طبق شعار سال اگر مردم در عرصه اقتصادی و تولید حضور فعالی داشته باشند خواهند توانست رونق بسیاری را رقم بزنند.
حضور مردم در عرصه سبب رونق تولید می‌شود,

حجت الاسلام حسین تکمیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک در شیروان در خصوص شعار سال اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال‌هاست شعار سال را که یک راهبرد اساسی برای رویکرد کلی مردم و مسئولین در طول سال است را، به‌عنوان اقتصادی انتخاب می‌کنند که موضوع تولید، راهبرد اساسی کشور در این باره است.

امام جمعه شهرستان شیروان گفت: مقام معظم رهبری عنایت به این دارند که تهدید مهمی که پیش روی انقلاب اسلامی است، موضوع اقتصادی است و اگر ما از جهت اقتصادی بتوانیم به درجه بالا و ممتازی برسیم و حتی به کشورهای دیگر نیز کمک کنیم دو اتفاق مهم خواهد افتاد که اولین آن این است که انقلاب اسلامی دارای گفتمان قوی در دنیا خواهدشد و بسیاری از کشورها خواهند دید که  این گفتمان قوی، در زمینه اقتصادی و پیشرفت‌های ظاهری هم موفق بوده است.

حجت الاسلام تکمیلی ادامه داد: نکته دیگر آن است که بسیاری از کشورها که تحت سلطه آمریکا هستند را خواهیم توانست از زیر یوق آن‌ها خارج کنیم تا بتوانند خود مستقل و روی پای خود بایستند، که از این جهت مورد نظر و تایید  مقام معظم رهبری بوده و خواهد بود.

وی در باره شعار سال ۱۴۰۳ که رونق تولید با مشارکت مردم است، گفت: تِز فکری امامین انقلاب این بوده که در طول ۴۵ ساله انقلاب مشکلات و مسائل پیش رو را با مشارکت و همراهی مردم خصوصا در زمینه اقتصاد حل کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های انقلاب اسلامی، خود مردم خواهند بود که اگر حضور در عرصه اقتصادی و تولید داشته باشند خواهند توانست رونق بسیار خوبی در این عرصه که ثمره آن در اشتغال، کاهش وابستگی، افزایش ارزش پولی است داشته باشند و توجه به مردم، مشارکت دادن آنها و تسهیل‌گری حضور مردم در عرصه اقتصادی می‌تواند تحول اساسی را در اقتصاد کشور ایجاد کند.

امام جمعه شهرستان در این باره که برای تحقق شعار سال چه برنامه‌ریزی‌هایی باید صورت بگیرد، گفت: بهترین راهکار و برنامه این است که بتوانیم مردم را توجیه کنیم خودشان می‌توانند به صورت‌ گروه‌های کوچک و بزرگ وسرمایه‌داران در عرصه اقتصادی و تولیدی وارد شوند.

حجت الاسلام تکمیلی ادامه داد: دولت و مسئولین باید اطمینان خاطر لازم را به مردم در خصوص حفظ و رشد سرمایه آنها بدهند و این‌که با تسهیل‌گری برای ورود به این عرصه با تقویت تعاونی‌ها، گروه‌های مردمی، نهاد و شرکت‌های مردمی و کاهش بروکراسی اداری راه را برای ورود آنها باز کنند.

وی افزود: نیاز داریم که مسئولین امر طوری برنامه‌ریزی کنند که عرصه برای کلاه‌برداری و سوء استفاده از سرمایه مردم بسته شود و به گونه‌ای نباشد که با اعتماد به شخصی سرمایه آنها از دسترس خارج بشود، زیرا اگر مردم ببینند که سرمایه آنها حفظ می‌شود و حتی افزایش نیز پیدا می‌کند حتما به این عرصه وارد می‌شوند اما منوط بر اینکه اطمینان خاطر به ارزش افزوده داشته باشند.

امام جمعه شیروان تاکید کرد: قطعا برای تحقق این امر نیاز به فرهنگ‌سازی کوتاه‌مدت و بلندمدت داریم که سازمان‌هایی از جمله آموزش و پرورش، وزارت علوم، دانشگاه‌ها، نخبگان علمی، نخبگان اقتصادی، روحانیون بزرگوار و حوزه‌های علمیه ، رسانه ملی و مجموعه مدیران کلان خواهند توانست تاثیرگذار باشند.

تکمیلی با اشاره به کشاورزان و دامداران که محصولات خود را به صورت خام به فروش می‌رسانند، افزود: اگر فکر تولید و اقتصاد در مردم ما شکل بگیرد همین تولیدکنندگان خرد و کوچک با مشارکت افراد یا به تنهایی خواهند توانست محصولات تولیدی خود را فرآوری کرده که موجب بهره‌وری از ارزش افزوده چندین برابری برای خود آنها خواهد شد.

امام جمعه شیروان در خصوص اعتماد مردم به شرکت‌های تعاونی اظهارکرد: متاسفانه سالیان گذشته اعتماد نسبت به تعاونی‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کمرنگ شده که علت آن حضور افراد متعهد و مومن در تعاونی‌ها که متخصص در امر اقتصادی نبودند، این‌گونه افراد گرچه انسان‌های مومن و متعهدی بودند ولی توانایی اداره کار اقتصادی را نداشتند و همین امر موجب شد که سرمایه آنها از بین برود.

حجت الاسلام تکمیلی ادامه داد: نکته دیگر این موضوع آن است که با حضور افراد متخصص غیر متعهد نیز که تخصص لازمه را داشته ولی ایمان و اخلاق لازم را برای حفظ سرمایه مردم نداشته‌اند و این امر نیز موجب سوء استقاده از سرمایه مردم بوده و عملا مردم ضرر خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد من است است که با تشکیل تعاونی‌های کوچک و بزرگ با حفظ و نظارت کامل مسئولینِ امر موجب خواهد شد مردم ثمره شیرین سرمایه‌گذاری در تعاونی را ببینند.

انتهای خبر/سیده معصومه علوی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک