دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ - ساعت ۸:۴۵
معاون توسعه امور زیربنایی اداره‌ کل امور عشایر خراسان شمالی:

۵۶۲ میلیارد ریال تسهیلات عشایر خراسان شمالی به بانک معرفی شد

معاون توسعه امور زیربنایی اداره‌ کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۵۸۳ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ برای عشایر استان ابلاغ و تاکنون ۵۶۲ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شد.
۵۶۲ میلیارد ریال تسهیلات عشایر خراسان شمالی به بانک معرفی شد,

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایرنا، مهدی خانی  اظهار کرد: تسهیلات مورد نظر با عاملیت سه بانک کشاورزی، رفاه کارگران و صادرات پرداخت می شود که تاکنون ۹۸ میلیارد ریال به بانک رفاه کارگران، ۲۳۶ میلیارد ریال به بانک صادرات،۲۲۰ میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی و ۶ میلیارد ریال نامشخص که هنوز توسط بانک ها تعیین شعبه نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰۱ نفر از عشایر برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک ها معرفی شده اند گفت: این میزان تسهیلات در قالب چهار عنوان طرح به بانک ها معرفی شده است که با هدف اشتغالزایی در اختیار این تولیدکنندگان قرار می گیرد.

خانی تصریح کرد: طرح های معرفی شده به بانک شامل ۲۶۲ طرح صنایع دستی به مبلغ ۱۵۵ میلیارد ریال، ۱۲۸ طرح توسعه و کشت گیاهان دارویی به ارزش ۱۷۲ میلیارد ریال، ۲۳ طرح توسعه و پرورش زنبور عسل به ارزش ۲۸ میلیارد ریال و ۱۸۷ طرح جایگزینی دام مولد به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه در چهار بخش به عشایر پرداخت می شود که در این زمینه تلاش شده است گامی موثر برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی این تولیدکنندگان برداشته شود.

وی افزود: تسهیلات مورد نظر با نرخ ارزان قیمت در اختیار عشایر قرار می گیرد و این تولیدکنندگان می توانند برای اجرای طرح های مختلف در بخش های توسعه گردشگری، تکمیل زنجیره تولید گوشت، تولید صنایع دستی و توسعه کشت گیاهان دارویی از مزایای تسهیلات تبصره ۱۸ بهره مند شوند.

 تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده به دولت اجازه می دهد ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

تک محصولی اولویت اصلی سازمان امور عشایری

معاون توسعه امور زیربنایی اداره‌ کل امور عشایر خراسان شمالی افزود: تلاش داریم تا عشایر استان از تک محصولی خارج شده و معیشت این قشر تنها به تولید گوشت قرمز متکی نباشد.

خراسان شمالی هفت هزار و ۳۵۲ خانوار عشایری با حدود ۳۰ هزار جمعیت دارد و این قشر ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد از صنایع دستی استان را تولید و تامین می کنند.

عشایر این استان ۶۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک