دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس یاداشت | کد خبر: ۲۸۸۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ساعت ۲۰:۲۴
یادداشت؛

مقاومت در ذات روز قدس است

امام خمینی(ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در دفاع از فلسطین مظلوم یکی از تاثیرگذارترین اقدام‌ها را تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام داده و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را با نام «روز قدس» نامگذاری کردند.
مقاومت در ذات روز قدس است,

به گزارش پایگاه‌خبری‌‌جاجرم، امام‌خمینی(ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، نقطه عطف جدیدی را در مسئله فلسطین ایجاد کردند چرا که روز قدس در ذات خود «مقاومت» در مقابل رژیم صهیونیستی را دارد و زمینه تاسیس جنبش‌های مقاومت فراهم شد.

لذا ایشان با ابتکار روز قدس درصدد احیای مسئله فلسطین و زنده نگه‌داشتن آرمان فلسطین بودند. بر این اساس می‌توان برخی اهداف دیگر از جمله تغییر ماهیت مسئله فلسطین از موضوعی ملی و عربی به موضوعی اسلامی، ممانعت از سلطه جریان استکباری بر منطقه غرب آسیا و حفظ محوریت مساله فلسطین در جهان اسلام نام برد.

امروز منطقه غرب آسیا شاهد تکثیر گروه‌های مقاومت در کشورهای مختلف به خصوص در لبنان، یمن، سوریه و عراق است و این پیامد ابتکار امام خمینی(ره) در نامیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس است.

اگر آرمان فلسطین با جریان سازش به سمت فراموشی حرکت می‌کرد، امروز منطقه غرب آسیا در سیطره جریان استکبار و صهیونیسم بین‌الملل بود، اما اقدام‌های مهم و ابتکاری نظیر روز قدس، نه تنها به مانع مهمی پیش روی استکبار و صهیونیسم بین‌الملل تبدیل شد بلکه زمینه ظهور بازیگر جدیدی با نام مقاومت را فراهم کرد.

امروزه مقاومت یکی از اصلی‌ترین جریان‌های مؤثر در منطقه است که توانسته در برابر دشمنان اسلام ایستادگی قطعی داشته باشد، تقویت جایگاه منطقه‌ای محور مقاومت در منطقه غرب آسیا سبب شد که افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی در مقابل اعراب شکسته شد.

 امروز رژیم صهیونیستی در شکننده‌ترین وضعیت بیش از ۷ دهه‌ای خود قرار دارد. در همین راستا رهبر معظم انقلاب حضرت امام‌خامنه‌ای مدظله‌العالی در خصوص عملیات طوفان الاقصی فرمودند شکست غیر قابل ترمیم که نشان‌دهنده آسیب‌پذیری بیش از پیش این رژیم منحوس است.

لذا حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال با توجه به اقدامات جنایتکارانه و غیرانسانی رژیم اشغالگر صهیونیستی به مردم بی‌دفاع غزه، بیش از پیش اهمیت داشته و قطعا می‌تواند در تثبیت و تقویت مسئله فلسطین موثر باشد. 

محمدهادی حیدریان،کارشناس ارشد مدیریت و مدرس دانشگاه

انتهای خبر/

 

انتهای خبر/م

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک