شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۷۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۰۴ - ساعت ۹:۲

آمار تلفات حمله تروریستی در مسکو به ۶۲ کشته و ۱۴۶ زخمی رسید

کمیته تحقیقاتی روسیه در پیام‌رسان تلگرام از افزایش قربانیان حمله تروریستی به تالار کنسرت کروکوس در مسکو، پایتخت روسیه خبر داد.
 آمار تلفات حمله تروریستی در مسکو به ۶۲ کشته و ۱۴۶ زخمی رسید,

به گزارش عصراترک به نقل از ایسنا، جمعه شب افرادی مسلح با لباس شبه‌نظامی به طبقه همکف تالار کروکوس مسکو حمله و سپس با سلاح‌های خودکار شروع به تیراندازی کردند.

طبق آنچه خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از کمیته تحقیقاتی روسیه اعلام کرده است، بیش از ۶۰ نفر در این حمله تروریستی جان باخته و احتمالا این آمار روند افزایشی در پیش داشته باشد.

طبق ویدئو منتشر شده توسط کمیته تحقیقات روسیه، عاملان حمله تروریستی در ساختمان کروکوس سیتی در مسکو، به اسلحه کلاشینکف مسلح بودند.

هم‌چنین براساس فهرست منتشر شده توسط وزارت بهداشت منطقه مسکو، تعداد قربانیان ۶۲ ثبت شده و مجروحان این حمله تروریستی به ۱۴۶ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت منطقه مسکو هم‌چنین از انتقال افراد مجروح به چندین بیمارستان و تکمیل روند درمانی آنها خبر داده است.

اولین واکنش پوتین به حادثه تروریستی مسکو

خبرگزاری تاس ضمن انتشار تصاویری تازه از صبح امروز – شنبه – در مقابل این تالار کنسرت در مسکو، به نقل از «تاتیانا گولیکووا» معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای همه مجروحان حمله تروریستی تالار شهر کروکوس آرزوی بهبودی کرده و از کادر پزشکی تشکر می‌کند.

شهروندان منطقه چوکوتکا روسیه در سوگ قربانیان این حمله تروریستی نشسته و دسته گل‌هایی را در برای یادبود کشته‌شدگان در میدان شهر آنادیر قرار می‌دهند.

هم‌چنین در شهرهای متعددی از روسیه و ایستگاه مترویی که در حوالی این تالار کنسرت است، بنرهایی نصب شده که روی آن نوشته شده است: «ما عزاداریم.»

از سوی دیگر، خبرگزاری ریانووستی به نقل از بازرسان روسی گزارش داد که گزارش‌های مربوط به کشف یک بمب انفجاری روی بدن یکی از کشته شدگان حمله تروریستی در مسکو صحت ندارد.

بازرسان توضیح دادند که هنوز خیلی زود است که درباره سرنوشت عاملان حمله مسکو چیزی بگوییم.
آمار تلفات حمله تروریستی در مسکو به ۶۲ کشته و ۱۴۵ زخمی رسید.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل می‌گوید آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان این حمله تروریستی به مسکو را شدیدا محکوم کرد. علاوه بر این، اعضای شورای امنیت سازمان ملل نیز این «حمله تروریستی شنیع و بزدلانه» را شدیدا محکوم کرده‌اند.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک