یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ - ساعت ۱۰:۰
مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی خبر داد:

ارتقاء درآمد خانوارهای عشایری خراسان‌شمالی با نوروزگاه‌های جاده‌ای

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: یکی از علت‌هایی که در جاده‌ها سیاه چادرها برپا شدند، ارتقاء درآمد خانوارهای عشایری است که نوروزگاه‌ها این فرصت را فراهم می‌کنند.
ارتقاء درآمد خانوارهای عشایری خراسان‌شمالی با نوروزگاه‌های جاده‌ای,

رضا روشن‌ضمیر در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، با بیان اینکه عشایر استان تولیدکننده انواع محصولات لبنی، صنایع‌دستی و دست‌بافته‌های داری هستند، اظهار کرد: مسافرانی که از استان عبور می‌کنند، می‌توانند در سیاه چادرها توقف داشته باشند و در عین حال که استراحت می‌کنند، می‌توانند خدمات فرهنگی را از عشایر دریافت کنند.

وی افزود: برای گردشگران و مسافران نوروزی آداب و رسوم و محصولات تولیدی عشایر جذاب است و تعطیلات نوروزی می‌تواند فرصت خوبی باشد تا از این زیبایی‌‌ها مسافران لذت ببرند.

 مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی بیان کرد: یکی از علت‌هایی که در جاده‌ها سیاه چادرها برپا شدند، ارتقاء درآمد خانوارهای عشایری است که نوروزگاه‌ها این فرصت را فراهم می‌کنند.

روشن ضمیر با بیان اینکه عشایر ۳.۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، گفت: ۳۰ درصد از گوشت قرمز و ۲۸ درصد صنایع دستی و دست‌بافته‌های استان را نیز عشایر تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۱۳ نوروزگاه عشایری در جاده‌های استان راه‌اندازی شده است که در این سیاه چادرها زندگی عشایر استان برای مسافران به نمایش گذاشته می‌شود.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک